رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 103798

عجب راهی برای پول درآوردن آنهم درآمد میلیاردی

ساعت24-روزی که اینترنت متولد شد جها از ای پدیده شگفت انگیز انتظار اطلاع رسانی داشت و کمتر کسی بود به این موضوع فکر کند که این پدیده عجیب راههایی برای پول در آوردن باشد. اما امروز در دنیا شمار مردان و زنانی که درامد خودرا به اینترنت سنجاق کرده اند روندی فزاینده را تجربه می کند. انهم پول های چند میلیون دلاری . یک ستاره غربی پارسال ۱۲میلیون دلار به دست اورد که اگر در ضرب کنید رقم آن عدد۳۴۰۰میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان می شود.

عجب راهی برای پول درآوردن آنهم درآمد میلیاردی
ایا فکر می کردید خرید یک دوربین فیلمبرداری و جلوی کامپیوتر نشستن، بتواند کسی را میلیونر کند؟ در شرایطی که در امد سالانه یک استاد دانشگاه در سال شاید به زور به ۱۰۰هزار دلار برسدتعدادی از ستاره‌های یوتیوبی فقط از راه کانال یوتیوبشان، سالی بیش از دو و نیم میلیون دلار درآمد دارند. در راس این ستاره‌ها فلیکس جلبرگ ۲۵ ساله است که در سال گذشته چیزی در حدود دوازده میلیون دلار درآمد داشته است. در بین ده ستاره اول یوتیوبی از لحاظ میزان کسب درآمد، نیمی از آنان کمدین هستند و بقیه کارهای مختلفی جلوی دوربین می‌کنند. روی هم این ده ستاره ۵۵ میلیون دلار در یک سال گذشته از طریق پخش آگهی و نام بردن از برندهای مختلف در برنامه‌هایشان یا از طریق کتاب‌هایی که نوشته‌اند یا حتی خط تولید ویژه محصولاتشان، درآمد داشته اند.فلیکس جلبرگویديو بلاگر سوئدی، که با نام مستعار پیودای پای شناخته شده است، در آمدش را از طریق بازی و نظر دادن در خصوص بازی‌های ویدوئی کسب کرده است. رتبه بعدی، یعنی درآمد ۸ و نیم میلیون دلاری در سال گذشته به طور مشترک به دو گروه کمدی اسموش و فاین برادرز تعلق دارد. اسموشکه ویدئوهایش چیزی نزدیک به پنج میلیارد بار دیده شده‌است، به انجام کمدی‌های زنده می‌پردازد. در ماه جولای، دو ستاره کالیفرنیایی این گروه یعنی آیان هکاکس و آنتونی پادیلا، اولین فیلم سینمایی خود را به نام اسموش روانه بازار کردند.
فاین برادرزکه کانال دو برادر به اسم بنی و رافی فاین است، موفق به بردن جایزه امی در سال ۲۰۱۴ هم شده اند.
در مقام بعدی لینزی استرلینگ نوازنده ویلون و رقصنده ۲۹ ساله آمریکایی قرار داد. او در سال ۲۰۰۷ پس از اینکه اجرا و آهنگش برای ضبط مورد قبول واقع نشد، کانال ویدویی خودش را به راه انداخت. از آن وقت تا به حال او دو سی دی از کارهایش را با سرمایه شخصی اش منتشر کرده و حالا در حال نوشتن کتابی هم در خصوص زندگی‌اش است. درآمد او تنها در یک سال گذشته شش میلیون دلار بوده است.
رتبه پنجم هم به طور مشترک به اولاجیده اولاتونجی یک خواننده رپ بریتانیایی و مجریان شوی ویدوی رت و لینک می‌رسد. اولاتونجی توانست با یک کارزار اینترنتی کیک استارتر اولین ویدئوی رپ خود را تولید و به میان ۵۰ آهنگ برتر امسال انگلستان راه پیدا کند.
اما چیزی که در خصوص رت مک‌لافین و چارلز لینکن نیل، سازندگان شوی خبری رت و لینک جالب توجه است این است که آنها با ۳۷ و ۳۸ سال سن، ازتمام دیگر ده ستاره پردرآمد یوتیوب سن بیشتری دارند.
میشل فن، با آنکه احتمالا شناخته شده‌ترین ستاره یوتیوبی بین جوانان است، اما با درآمد سه ملیون دلار، در رده هفتم ستاره‌های پردآمد یوتیوب قرار می‌گیرد. فن کانال یوتیوبش را با آموزش آرایش شروع کرد و حالا خط تولید لوازم آرایشی و ویدوئهای ماهانه‌ای را تولید می‌کند که با آبونمان شدن قابل دیدن است.
یوتیوب که در سال ۲۰۰۵ شروع به کار کرده، هر ساله شصت درصد به میزان بازدید کنندگانش اضافه می‌کند.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها