رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 110497

سخنگوی وزارت کشور خبر داد:

تایید سخت افزار انتخابات الکترونیکی در کشور

ساعت24-سخنگوی وزارت کشور گفت: شورای نگهبان سخت افزار برگزاری انتخابات الکترونیکی در کشور را تایید کرده است.

33-415.jpg
حسینعلی امیری با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قزوین، اظهار کرد: انتخابات امری مهم و اساسی است که انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی دو رویداد مهم در سال‌جاری محسوب می‌شوند.

وی افزود: به منظور برگزاری باشکوه انتخابات برنامه ریزی‌های لازم و تقویم انتخابات از اسفندماه سال گذشته انجام شده و بر اساس همان روند انتخابات پیش می‌رود.

امیری تصریح کرد: یکی از کارهایی که در این حوزه انجام شده است برگزاری همایش توجیهی آموزشی مجریان انتخاباتی است.

سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: تاکنون بالغ بر هزار و ۷۰۰ نفر در حوزه‌های مختلف مربوط به انتخابات در کشور آموزش دیده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این دوره از انتخابات با دوره‌های قبل متفاوت است؛ چراکه براساس مصوبه وزارت کشور، در بخشی از کشور انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود که طی آن انتخابات ۲۵ فرآیند دارد که زیرساخت‌های آن فراهم شده است.‌

وی تاکید کرد: در انتخابات دوره قبل انتخابات الکترونیکی در ۱۴ نقطه از کشور برگزار شد؛ سرعت، دقت، شفافیت و تسریع در اعلام نتایج محاسن این شیوه بود که سبب توسعه آن شد.

سخنگوی وزارت کشور یادآور شد: نمونه دستگاه استفاده شده در دوره قبل، ارتقاء داده شده و قابل حمل و شکیل تر شده است همچنین استفاده از آن عمومی‌تر شده به گونه ای که افراد بی‌سواد و نابینا نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: هماهنگی‌های لازم در جهت برگزاری انتخابات الکترونیکی با شورای نگهبان صورت گرفته است و اصلاحات لازم بر روی دستگاه انجام شده و در حال حاضر سخت افزار آن تایید شده است.

سخنگوی وزارت کشور در پایان اضافه کرد: هم اکنون در مراحل تهیه نرم افزار هستیم که بعد از تکمیل شدن برای تایید نهایی تحویل شورای نگهبان داده می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها