رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 112031

همسرالبغدادی رهبرداعش در لبنان آزاد شد+عکس

ساعت24-تلویزیون الجزیره به نقل از منابع قطری و جبهه النصره سوریه امروز سه شنبه از مبادله همسر البغدادی با سربازان گروگان لبنانی و یک سرباز سربریده شده توسط داعش خبرداد.این اقدام در چارچوب تبادل اسرا بین این گروهک و لبنان پیکر "محمد حمیه" سرباز لبنانی را که سال گذشته اعدام شد به مقام های امنیتی بیروت تحویل داد.

سجا دلیمی
بنابر گزارش ها 20 خودروی دستگاه امنیتی لبنان برای اجرای قرارداد تبادل اسرا با گروهک النصره به منطقه جرود عرسال اعزام شده اند.این منابع خبردادند که النصره قرار است 3 تن از اسرای وابسته به حزب الله را نیز تحویل دهد."سجی الدلیمی" همسر سرکرده داعش براساس توافقی که با میانجیگری مقامات قطری انجام شده در این تبادل گروگان ها آزاد شده است.براساس گزارش الجزیره شانزده زندانی و یک جسد سرباز لبانی با سیزده وابسته داعش و القاعده که دو زن در میان آنان بوده اند مبادله شدند که یکی از زنان همسر سابق البغدادی بوده است.

عکسی که هنگام تبادل زندانیان در لبان گرفته شده است


مقام های لبنان 16 نظامی اسیر شده به دست عناصر النصره را تحویل گرفته و 13 نفر از عناصر زندانی النصره را آزاد کردند.همسر سرکرده گروه تروریستی داعش که در دسامبر سال گذشته دستگیر شد، به طور مخفیانه مبالغ هنگفت پول را به دست تروریست ها در سوریه می رساند. گفته شده که "سجی الدلیمی" سال2014 در انتقال صدها هزار دلار به داعشی ها نقش داشته است.

سجی الدلیمی سال 2014 هنگامی که با مدارک جعلی به عنوان یک زن سوری آواره به نام "ملاک عبدالله" قصد داشت وارد لبان شود دستگیر شد. وی یک تبعه عراقی و همسر ابوبکر البغدادی سرکرده داعش است.پس از دستگیری وی اعلام کرد که از همسر سابقش جداشده است.وی در دادگاه نظامی به حمایت مالی از تروریست ها داعش متهم شد.به گفته مقامات امنیتی لبنان، الدلیمی دستکم 200 هزار دلار از طریق شرکت های مختلف و سازمان های خیریه دریافت کرده و به دست عناصر داعش رسانده است.این مسؤولان همچنین خاطرنشان کردند که شماری از اعضای خانواده الدلیمی در فعالیت های مسلحانه در عراق و سوریه شرکت کرده اند از جمله این افراد حمید الدلیمی پدر سجی است که با داعش بیعت کرد و در عملیاتی نزدیک حمص به هلاکت رسید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها