رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 112559

زمین‌لرزه 5 ریشتری فارس خسارتی نداشته است

ساعت24-رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: زلزله 5 ریشتری در فرشبند استان فارس خسارتی به دنبال نداشته است.

ناصر چرخساز رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد اقدامات این سازمان در زمین لرزه شب گذشته در فراشبند فارس اظهار کرد: در ساعت 22:15 شب گذشته، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 5 ریشتر در عمق 20 کیلومتری زمین فراشبند فارس را لرزاند و پس از آن نیز زمین لرزه‌‌ای به بزرگی 2.8 ریشتر در عمق 21 کیلومتری زمین در این منطقه رخ داد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این‌ زمین لرزه خسارت جانی به دنبال نداشته است، افزود: پس از بروز این حادثه 5 تیم ارزیاب به منطقه اعزام شدند و با توجه به اینکه زمین‌لرزه در مرز استان‌های فارس و بوشهر به وقوع پیوسته است تیم‌های ارزیاب تمام منطقه را مورد ارزیابی و بررسی قرار دادند که خوشبختانه تاکنون گزارشی از خسارات احتمالی این زمین لرزه به سازمان اعلام نشده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در مورد اقدامات سازمان امداد و نجات هلال احمر برای بروز پس لرزه های احتمالی این زلزله گفت: تمام نیروهای امدادی و عملیاتی سازمان هلال احمر در منطقه فراشبند در حالت آماده باش کامل هستند.

بروز برف و کولاک 14 استان کشور

چرخساز همچنین در مورد بارش برف و کولاک در برخی از استان‌های کشور نیز گفت: در 48 ساعت گذشته 14 استان کشور دچار برف و کولاک شده‌اند به طوری که هم اکنون44 شهرستان در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گیلان، مازندران، سمنان، لرستان و همدان دچار کولاک شده اند.

وی ادامه داد: در این مدت سازمان امداد و نجات هلال احمر در قالب 44 پوشش امدادی با 290 امدادگر در قالب 68 تیم عملیاتی به 4800 نفر امدادرسانی کرده و 1825 نفر را به صورت اضطراری اسکان دادند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از رهاسازی 923 خودرو از برف در این استان ها توسط امدادگران خبر داد و گفت: بر اثر این حوادث 9 نفر مصدوم شدند که 3 مصدوم به مراکز درمانی منتقل و 6 مصدوم دیگر توسط نیروهای امدادی هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند.

آنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها