رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 116390

بلیت قطار فعلاً با تخفیف فروخته می شود

ساعت24-رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی با تاکید بر این که افزایش قیمت بلیت قطار از ۲۵ آذرماه اجرایی شده، اما شرکت ها بلیت ها را با تخفیف عرضه می کنند، گفت: در دو سال اخیر در بخش ریلی سرمایه گذاری مناسبی صورت نگرفته است.

سید حسن موسوی نژاد در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل با تاکید بر وجود یک نگاه ساختاری در حمل ونقل ریلی، افزود: بازگشت سرمایه در بخش ریلی بلند مدت است، به همین دلیل حساسیت بالاست و سرمایه گذار نیاز دارد که بلندمدت برنامه ریزی کند.

وی با بیان این که قراردادهای تعمیر و نگهداری در خارج 30 تا چهل ساله است، افزود: باید تسهیلات و قوانین در این بخش بلندمدت باشد، بر اساس بررسی های صورت گرفته سرمایه گذاری مناسبی در دو سال اخیر در بخش ریلی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به این که قوانین به گونه ای است که دولت در این بخش سرمایه گذاری زیادی نمی تواند انجام دهد، تصریح کرد: حمایت کلی از بخش ریلی بیشتر در بخش سخن است تا عمل، 1000 سازمان و دستگاه به بخش ریلی ورود پیدا می کنند، وزارت صنایع باید تاییدیه به سرمایه گذار بدهد، بیمه، راه آهن و... همه و همه در این بخش حضور دارند، متاسفانه بسیاری از احکامی که برای شرکت های حمل و ریلی آمده که عادلانه نیست.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجاء در ادامه با بیان این که بابت بلیت مالیات بر ارزش افزوده پرداخت نمی کند، این معافیت نه تنها مزیتی نداشته بلکه نتوانسته از این بخش مالیات بر ارزش افزوده دریافت کند، یادآور شد: روز چهارشنبه شرکت ها با رعایت همه معذوریت های بخش ریلی از جمله رعایت حقوق مردم، قیمت گذاری و... مجوز افزایش قیمت را دریافت کردند، اما علی رغم این که سازمان حمایت هم قبول داشت این افزایش قیمت تکاپوی هزینه ها نیست، با تبلیغات خیلی وسیع جلوی این کار را گرفتند.

وی با اشاره به این که شرکت ها متهم به گرانفروشی شدند، افزود: درخواست اصلی ما از دولت این است که حمایت از بخش حمل ونقل ریلی توسط یک مرجع واحد صورت گیرد در این صورت اطمینان لازم برای سرمایه گذاری در بخش حمل ونقل ریلی فراهم می شود.

وی در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر این که گفته می شود افزایش قیمت بلیت قطار منتفی شده است، گفت: خیر، قیمت های جدید در سایت راه آهن وجود دارد اما شرکت های حمل ونقل ریلی بلیت ها را با تخفیف به مردم عرضه می کنند.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها