رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 117369

فغانی:قضاوت در جام باشگاه‌ها لذت‌بخش بود

ساعت 24-داور بین المللی فوتبال ایران با بیان اینکه قضاوت در جام باشگاه‌های جهان هیجان‌انگیز و لذت‌بخش بوده است، گفت: بعد از پایان بازی فینال هیچ صحبتی از صحنه‌ای که توپ به دست لیونل مسی خورد، مطرح نشد.

ث
علیرضا فغانی درباره حضورش در مسابقات فوتبال جام باشگاه‌های جهان و قضاوت دیدار بارسلونای اسپانیا و ریورپلاته آرژانتین در فینال این مسابقات، اظهار کرد: قبل از هر چیز باید از دوستان و پیشکسوتانی که در این مدت با ما در ارتباط بودند و با صحبت‌ها و پیام‌هایشان به ما دلگرمی دادند، تشکر کنم. از یک هفته قبل از شروع این مسابقات و در کلاس‌های هماهنگی سعی کردیم تا عملکرد خوبی در این رقابتها داشته باشیم. خوشبختانه در بازی اول بین نمایندگان کنگو و مکزیک عملکردمان خوب بود و همین باعث شد تا دوباره به ما اعتماد کنند و قضاوت دیدار فینال را به تیم داوری ایران بسپارند.

وی افزود: قضاوت در این رقابت‌ها سخت بود. ما باید قبل از بازی‌ها همه جوره خودمان را آماده می‌کردیم بخصوص نحوه برخورد بازیکنان تیم‌های مختلف. من قبل از بازی فینال بین بارسلونا و ریورپلاته اطلاعاتی درباره نحوه برخورد بازیکنان آمریکای لاتین گرفته بودم و جادارد از اسفندیار بهارمست هم که اطلاعات خوبی در اختیارمان گذاشته بود، تشکر کنم.

داور بین المللی فوتبال ایران درباره صحنه برخورد توپ با دست لیونل مسی مهاجم بارسلونا که آنرا خطای هَند اعلام نکرد و همین موضوع انتقاد بعضی از رسانه‌ها را در پی داشت، تاکید کرد: بهر حال در یک بازی ۹۰ دقیقه‌ای صحنه‌هایی هست که فقط از طریق دوربین‌های تلویزیونی قابل تشخیص است. فوتبال دنیا این موضوع را قبول کرده است. بعد از پایان مسابقه هم در این خصوص صحبتی نشد و از روند کلی قضاوت ما اظهار رضایت شد.

فغانی در خصوص اینکه قضاوتش در فینال جام باشگاه‌های جهان به نوعی حضورش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را تضمین کرده است، گفت: قضاوت در جام باشگاه‌های جهان با وجود فشار بالا، لذت بخش و هیجان انگیز بود. من قبلا هم گفته‌ام که حضور در فینال جام ملتهای آسیا و جام باشگاه‌های حهان حضور در جام جهانی را تضمین نمی‌کند و این موضوع به روند عملکرد ما تا جام جهانی بستگی دارد. باید تا شروع مسابقات جام جهانی خودمان را در این شرایط آمادگی حفظ کنیم.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که خواسته‌اش از فدراسیون فوتبال چیست، گفت: من دغدغه و درخواست خاصی از فدراسیون فوتبال ندارم. دغدغه اکثر داوران شغل ثابتی است که دارند ولی خوشبختانه من در شهرداری منطقه ۲۰ مشغول کارم که با مساعدت آقای کتان باف شهردار منطقه و آقای نامداری معاون شهردار مشکل خاصی از این بابت هم ندارم.

فغانی در پایان با اشاره به عملکرد سخندان و منصوری، دو کمک خود در جام باشگاه‌های جهان تاکید کرد: همیشه گفته‌ام که این موفقیت، برای تیم داوری ایران است. اگر عملکرد خوب کمک‌هایم نبود و یا اگر آنها نوسان داشتند، قطعا دیگر به ما برای قضاوت دیدار فینال اعتماد نمی‌کردند.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها