رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 120125

متکی: مدعیان حقوق بشر نسبت به حوادث بحرین سیاست دوگانه ای دارند

ساعت ۲۴- متکی با اشاره به شرایط فعلی کشور بحرین افزود: علی رغم شرایط سختی که در بحرین وجود دارد شیخ عیسی قاسم قیام مردم را به صورت مسالمت آمیز هدایت می کند و مسالمت آمیز بودن ویژگی قیام بحرین است.

منوچهر متکی
معاون امور بین‌الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: علی رغم شرایط سختی که در بحرین وجود دارد شیخ عیسی قاسم قیام مردم را به صورت مسالمت آمیز هدایت می‌کند و مسالمت آمیز بودن ویژگی قیام بحرین است.

منوچهر متکی در همایش نکوداشت آیت الله شیخ "عیسی احمد قاسم" با تشکر از جامعة المصطفی برای برگزاری همایش اظهار کرد: حرکتی که شش سال پیش از تونس شروع شد شاخص‌های مشترکی دارد. اولین شاخصه آن این بود که خواسته‌ها صریح و روشن از طرف مردم بیان شد. مردم می خواستند در اداره سرنوشتشان نقش داشته باشند.

وی ادامه داد: مطالبات مردم رنگ و بوی اسلامی داشت و این مسئله به طور صریح بیان شد. همچنین تظاهرات مردم مسالمت آمیز بود و مردم منطقه دست به سلاح نبرده و به طرف خشونت نرفتند. قیام های مردم داخلی بود و از بیرون هدایت نمی شد. در تونس و مصر تا کنار رفتن حاکم این کشورها هیچگونه حرکت مسلحانه ای صورت نگرفت.

وزير اسبق امور خارجه كشورمان با بیان ورود نظامیان آل سعود به بحرین ادامه داد: اشغال بحرین به وسیله نظامیان آل سعود بر خلاف قوانین بین المللی است. هیچ دولتی برای مواجهه مردم خود از نیروهای نظامی خارجی استفاده نمی کند و این در حالی بود که مداخله نظامی از بیرون این کشور وجود نداشت.

متکی با اشاره به شرایط فعلی کشور بحرین افزود: علی رغم شرایط سختی که در بحرین وجود دارد شیخ عیسی قاسم قیام مردم را به صورت مسالمت آمیز هدایت می کند و مسالمت آمیز بودن ویژگی قیام بحرین است.

وی با بیان اینکه کشورهای غربی سیاست دوگانه ای نسبت به قیام مردم بحرین دارند، گفت: انگلیس و مدعیان حقوق بشر نسبت به حوادث بحرین سیاست دوگانه ای دارند و با شرایط موجود نمی توانند این سیاست را ادامه دهند. نمی شود کشورهای غربی هم داعش را به وجود بیاورند و هم با آن مقابله کنند. جنایاتی که داعش در عراق و سوریه انجام می دهد تصویر بسیار خشنی از اسلام را نشان می دهد.

متکی افزود: کشورهای غربی پنج سال است که می خواهند نقشه سیاسی منطقه را آنطور که می خواهند ترسیم کنند، ولی نتوانستند. حرکت مسلحانه در سوریه از بیرون هدایت شد ابوبکر بغدادی را از زندان عراق آزاد کردند و او در سوریه داعش را به وجود آورد. دخالت خارجی در سوریه و عراق به وضوح دیده می شود. افرادی مسلمان نما به نام اسلام کارهایی با هدف اسلام ستیزی انجام می دهند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها