رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 139627

انتشار وصیت نامه بن لادن

مقامات اطلاعاتی آمریکا اسنادی منتشر کردند که نشان می دهد اسامه بن لادن در وصیت خود چگونگی خرج شدن اموالش را مشخص کرده بود.

بن لادن
نامه‌های بدست آمده از محل حمله نیروهای ویژه آمریکایی به اقامتگاه اسامه بن لادن سرکرده القاعده در سال 2011 در پاکستان که منجر به کشته شدن او شده بود، نشان می دهد که وی مشخص کرده بود، دست کم 29 میلیون دلار از اموال و دارایی‌هایش باید پس از مرگش خرج شود.


بن لادن در این اسناد و نامه‌ها درخواست کرد که بخش زیادی از این پول صرف ادامه جهاد در عرصه جهانی شود.

رویترز و ای بی سی به صورت اختصاصی به این اسناد دست یافته‌اند که از عربی به انگلیسی ترجمه و سپس از حالت محرمانه خارج شد.

براساس اعلام بن لادن، یک درصد از رقم 29 میلیون دلار باید به "محفوظ الولید،" جنگجوی ارشد القاعده اختصاص می‌یافت که به نام مستعار "ابو حفظ الموریتانی" معروف است.

در این نامه درخواست شده است که یک درصد دیگر از این پول به فردی دیگر به نام "ابو ابراهیم العراقی سعد،" اختصاص یابد که به بن لادن کمک کرده بود تا نخستین شرکت خود را در سودان به نام" وادی العقیق،" تاسیس کند.

بن لادن از بستگان نزدیک خود خواسته بود که از بقیه پول‌ها برای حمایت از جنگ مقدس استفاده کنند.

بن لادن در بخش دیگری نوشته بود:امیدوارم که برادران ، خواهران و خاله‌های من از وصیتم پیروی کنند و همه پولی را که در سودان باقی مانده است برای الله خرج کنند.

او همچنین نوشت که مقادیری پول به ریال سعودی و طلا باید بین مادر، پسر ، دختر ، عمو ، عموزاده‌ها و خاله‌های او تقسیم شوند.

باشگاه

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها