رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 149986

عارف:

روحانی برجام را با پشتوانه مردم و رهنمودهای رهبری به نتیجه رساند

ساعت24:منتخب مردم تهران گفت: دولت برجام را با پشتوانه مردم و رهنمودهای رهبری به نتیجه رساند.

4434451_254.jpg
style="text-align:justify">
دولت برجام را با پشتوانه مردم و رهنمودهای رهبری به نتیجه رساندبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا عارف روز یكشنبه در جمع مردم زنجان با اشاره به اینکه گام نخست را به شكل صحیح در 24 خرداد 92 برداشتیم، اظهار داشت: پس از ایجاد تغییر در قوه مجریه در گام دوم نوبت قوه مقننه است كه باید تغییر كند.

عارف اظهار كرد: ارتقای جایگاه مجلس و رسیدن به یك مجلس مقتدر و درد آشنا با مسائل كشور، مجلسی كه حساسیت لازم را داشته و اولویت آن رونق اقتصادی و مقابله با هرگونه ناهنجاری های اجتماعی باشد، هم اكنون در دستور كار اصلاح طلبان است.

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان، با بیان اینكه راهبرد اصلی اصلاح طلبان برای مجلس دهم در شش محور مطرح شده است، گفت: مشاركت حداكثری مردم در انتخابات، حفظ و ارتقای سرمایه اجتماعی خلق شده در خرداد 92، ارتقای جایگاه مجلس، اصلاح ترتیب نمایندگان مجلس از نظر تخصصی و كارایی، حضور زنان در مجلس، اجماع كامل در جبهه اصلاحات و رسیدن به یك مدیریت كامل و منسجم از جمله این راهبردها محسوب می شود.

وی خاطر نشان كرد: در این راهبردها مطرح كردیم كه برای نخستین بار می خواهیم با برنامه بیاییم و ما یك برنامه در 128 بند تقدیم مردم كردیم و آن تعهد و میثاق ما با مردم است.

عارف به برنامه مجلس آینده در بخش اقتصادی اشاره كرد و ادامه داد: در بند نخست اصلاح ساختار اقتصادی و در بند دوم اجرایی كردن اقتصاد مقاومتی در دستور كار قرار خواهد گرفت.

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان و منتخب اول مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: اقتصادی كه با سیاست های مترقیانه 24 گانه ای كه دارد می تواند از دغدغه های امروز كشور در حوزه معیشت و اشتغال جوانان بكاهد و فرصتی برای رونق اقتصادی، مهار تورم و دیگر شاخص های توسعه اقتصادی باشد.

وی تاكید كرد: بند ششم تعهد اصلاح طلبان، كسب اكثریت كرسی های مجلس و تشكیل مجلسی همراه با مردم و همگام با دولت است.

عارف با بیان اینكه برای نخستین بار انسجام در شورای اصلاح طلبان وجود داشت و شورای عالی اصلاح طلبان همه را زیر یك چتر گرفت، ابراز كرد: تلاش شده است كه بین نمایندگان و نامزدهایی كه تایید صلاحیت شدند، نخبه ترین، مومن ترین و شایسته ترین ها انتخاب شوند.

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان و منتخب اول مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: تعصب ها و وابستگی های حزبی را كنار گذاشتیم و از صحن احزاب عبور كردیم برای آنكه به شایستگان برسیم.

وی اضافه كرد: ما در حال حاضر اكثریت قابل قبولی را در مجلس شورای اسلامی داریم اما اگر بخواهیم به تمام تعهدهای خود عمل و همه اصول و برنامه ها و فصل های قانون اساسی را اجرا كنیم، نیاز به اكثریت قاطع داریم.

عارف افزود: ما اعتقاد داریم كه سهم گروه ها و فراكسیون های مختلف در مدیریت مجلس شورای اسلامی را باید بدهیم، شعار ما همدلی و همبستگی ملی در مجلس است و می خواهیم مجلس دهم یك الگویی برای اداره كشور باشد.

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: می خواهیم شراكت را در داخل مجلس داشته باشیم و با دولت شراكت كنیم.

وی یادآورشد: ما خودمان را شریك دولت در برنامه های پیشرفت می دانیم، همدلی و همبستگی را در تمام سطوح در دستور خود قرار دادیم.

عارف اظهار كرد: می خواهیم، اخلاق و عقلانیت بر تمام شئون كشور حاكم شود و مزیت حكومت الهی ما اخلاق است.

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: پیامبر اكرم(ص) می فرماید 'من برای اخلاق مبعوث شده ام'، بنابراین حتی نگاه اصلاح طلبان در سیاست اخلاق مداری نیست بلكه سیاست مبتنی بر اخلاق است و وسیله برای ما مهمتر از هدف است.

وی تصریح كرد: این توصیه را نیز به مدعیان دینداری كرده ایم و متاسفانه نتیجه آن را نیز دیده ایم و آنها نیز نتیجه آن را دیده اند.

عارف خاطر نشان كرد: مردم بارها و بارها به آنها جواب داده اند اما باز حاضر نیستند، بیایند و در چارچوب ارزش های انقلاب و معیارهای اخلاقی و در یك فضای صمیمی و جدی، با همدیگر رقابت كنیم و اجازه بدهیم كه مردم در پای صندوق های رای انتخاب كنند.

وی ادامه داد: تجربه های گذشته حاكی از این است كه مردم چندان رغبتی برای حضور ندارند و احساس می كنند در دور دوم رقابت خیلی مطرح نیست.

عارف با بیان اینكه برای ما تك تك آرا مهم است، تاكید كرد: بیایید پای صندوق های رای، بالا بودن آرا قدرت بیشتری برای فعالیت در مجلس و همراهی به ما می دهد.

وی ابراز كرد: در كنار برنامه های 128 گانه اصلاح طلبان، نمایندگان با دو ماموریت در سطح ملی و در سطح استانی مواجه هستند.

عارف تاكیدكرد: اعتقاد ما بر این است كه باید جایگاه مجلس شورای اسلامی ارتقا یابد و دغدغه و طرح های مجلس در راستای طرح های ملی و مسائل كلان و دراز مدت كشور باشد.

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان و منتخب اول مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: مشكلات و مسائل حوزه های انتخابیه را فراموش نمی كنیم، بنابراین عهده دار هستیم كه مجمع نمایندگان استان، در جایگاه بالاتری قرار گیرد.

وی اضافه كرد: ما اعتقاد به مجمع نمایندگان استانی داریم كه نمایندگان استان با هم و با توجه به اولویت های استان، مسائل را پیگیری كنند.

عارف افزود: ارتقای مجامع استانی را در دستور كار خود داریم و برای آنكه مجامع بتوانند برای استان خود اقدامات لازم را انجام دهند، نیاز به همدلی و همراهی مجمع داریم.

وی با بیان اینكه پشتوانه نظام و انقلاب ما مردم و آرای آنان بوده است، یادآورشد: تك تك آرای مردم در حل و فصل مشكلات كشور و منطقه موثر بود و كارایی رای مردم را نیز در عرصه های مختلف دیده ایم.

عارف اظهار كرد: اگر دولت می تواند برجام را در مذاكره با قدرت های بزرگ دنیا به نتیجه برساند، به پشتوانه مردم و توكل به خداوند و رهنمودهای مردم و رهبری است و مردم هستند كه این انرژی را به مسئولان و جوانان خود می دهند.

دور نخست انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر كشور هفتم اسفند سال گذشته برگزار شد.

مرحله دوم انتخابات مجلس، 10 اردیبهشت در 55 حوزه انتخابیه در 21 استان كشور برگزار می شود تا تكلیف 68 كرسی باقی مانده تعیین شود كه از این تعداد چهار كرسی مربوط به استان زنجان است

باشگاه

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها