رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 156055

تاثیر گردو بر دیابت | خواص گردو برای سلامتی

گردو دارای فواید بیشماری برای سلامتی است این مواد مغزی در درمان بسیاری از بیماری ها از جمله دیابت تاثیر بسزایی دارد در این مطلب میخواهیم شما را با خواص آن آشنا کنیم.

html>

گردو و دیابت

غذاهای دیابتی

محققان دریافته اند که مصرف گردو به طور قطعی دیابت را درمان نمی کندولی از آنجاییکه این میوه دارای بالاترین حجم مواد مغذی است از گرسنگی افراد دیابتی می کاهد وبا عث پایین آمدن قند خون آنها می گردد. گردوحاوی چربی خوب بدن به نام HDLاست این چربی برای افراد دیابتی مفید می باشد.گردو ویتامین Eوبرخی از مواد آنتی اکسیدانی را وارد بدن می کند.گردو سطح انسولین خون را تنظیم می نماید دلیل این امر هم همان چربی خوبی است که در آن وجود دارد .افراد دیابتی باید رژیم متعادلی را در پیش بگیرند .آنها باید وزن خود را کنترل کنند .از مواد ی که فیبر بالایی دارند استفاده کنند.مانند میوه و سبزیجات وتعداد وعده های غذایی را زیاد کرده وحجم آن را پایین بیاورند.قبل از غذا حتما سالاد و سوپ های کم کالری بخورند.از نانهایی که با آرد سبوس دار تولید می شوند استفاده کنند.روغن ماهی باعث بالا رفتن قند خون می شود پس باید از آن پرهیز کنند .از موادی که چربی های مضر در آنها هست بپرهیزند وروزانه آب فراوان بنوشند.گر چه گردو برای افراد دیابتی مناسب می باشد ولی از مصرف زیاد وبیش از اندازه آن هم باید امتناء کرد.

گردو و دیابت بارداری

برای دیابت چه بخوریم

دوران بارداری یکی از مشکل ترین دوران زندگی هر زن می باشد .زیرا فرد نه تنها که باید به فکر سلامتی خود باشد باید به فکر سلامتی جنینی که همراه اوست هم باشد.چیز مهمی که در این دوران بیشتر باید به آن اهمیت داد یک رژیم غذایی مناسب می باشد .بعضی از مادران در این دوران یا دچار بیماری دیابت هستند ویا به آن دچار می شوند این افراد باید از استفاده گوشت قرمز پرهیز نمایندتا این خطر در آنها کاهش پیدا کند . طبق تحقیقات انجام شده مصرف مغزهای سالم مانند (گردو ،فندق ،بادام)خطر ابتلا به دیابت بارداری را 40 %کاهش می دهد .زنان باردار بهتر است میوه وسبزیجات وگوشت ومرغ وماهی و آجیل های مغذی را در برنامه غذایی بگنجانند و از این امر که آجیلی که مصرف می کنند تازه است یا نه آگاهی کامل پیدا کنند.

دیابت و برنامه غذایی

دیابت و برنامه ریزی غذایی

چه رژیمی را در دیابت بارداری در پیش بگیریم

دیابت بارداری در 8-3 % بارداری ها به وجود می آید..در کشور ما به طور میانگین7% زنان در دوران بارداری به دیابت بارداری مبتلا می شوند. علت این بیماری این است که سطح هورمون ها در بدن تغییر می کند و در برخی موارد احتیاج به مصرف انسولین می شود.در بیشتر موارد دیابت بارداری بعد از زایمان از بین می رود.. مطالبی که به شما ارائه می شود در مورد رژیم صحیح در این دوران می باشد.


تأثیر برنامه غذایی درست
1- کنترل قند خون
2- برطرف کردن نیازهای غذایی شما وجنین
3-اضافه شدن وزن شما به طور نرمال


دیابتی ها چه غذاهایی بخورند


* غذاهایی که حاوی کربوهیدرات هستند به گلوکز تبدیل می شوند وانرژی لازم را تأمین می کنند. این مواد برای شما وجنینتان خیلی مفید هستند.. برای اینکه قند خونتان تنظیم شود این مواد را در سه وعده غذایی و2-3میا ن وعده تقسیم کنید

. لیست مواد غذایی حاوی کربوهیدرات

غذاهای مفید برای دیابت


1- نان سبوس دار و غلات
2- ماکارونی ها و رشته فرنگی
3- ذرت وسیب زمینی
4- حبوبات مانند نخود ،لوبیا وعدس ولپه
5- میوه ها و سبزیجات
6-لبنیات : شیر ، ماست ، شیرسویا غنی شده با ویتامین D


چربی: میزان چربی مصرفی خود را کاهش دهید.به ویژه چربی های اشباع. از چربیهای سالم مثل روغن کانولا ، زیتون و سایر روغن های اشباع نشده مانند: مارگارین ، آواکادو و روغن هایی که از مغزهای خوراکی تهیه می شود استفاده کنید. برای کم کردن میزان مصرفی چربی های اشباع در رژیم غذایی ،در انتخاب کردن گوشت مصرفی خود باید دقت کنیدیعنی باید از نوع کم چرب ، مرغ بدون پوست وهمچنین لبنیات کم چرب استفاده نموده و از مصرف غذاهای آماده وفست فودها بپرهیزید.مصرف بیش از اندازه چربی باعث بالا رفتن وزن بدن شما شده و ناخواسته قند خون شما را بالا می برد.


پروتئین : مصرف 2 واحد پروتیین در روز برای شما کافی می باشد . غذاهای حاوی پروتئین از قبیل : گوشت ،مرغ ، ماهی ، تخم مرغ ، پنیر کم چرب ، به طور مستقیم میزان قند خون شما را تغییر نمی دهداز جمله پروتین های دیگرمی توان به شیر، ماست و حبوبات نیز اشاره کرد. این مواد نیز دارای مقادیری کربوهیدرات هستند.


کلسیم و آهن : در دوران بارداری نیاز به مصرف کردن آهن و کلسیم افزایش پیدا می کندبه همین دلیل 2-3وعده در روز از مواد غذایی کم چرب حاوی کلسیم و آهن استفاده کنید. ولی اگر شما احیانا گیا ه خوار هستید طبق نظر پزشک تان می توانید از مکمل های آهن و کلسیم استفاده کنید.

تاثیر گردو بر دیابت |  خواص گردو برای سلامتی

گردو حمل و نقل را ترویج می کند

گردو یک آنتی اکسیدان غنی از فیبر غذایی است. به همین دلیل برای هضم غذا توصیه می شود. علاوه بر این، نشان داده شده است که این میوه به طور طبیعی یبوست را درمان می کند. آجیل منبع واقعی فیبر است، بنابراین برای مبارزه با یبوست مفید است. فیبرهای غذایی ارزش غذایی ظاهری ندارند، اما نقش اساسی در عملکرد صحیح ترانزیت روده ایفا می کنند.

به یاد داشته باشید که 25 گرم فیبر در روز برای زنان 19 تا 50 ساله و 38 گرم در روز برای مردان هم سن توصیه می شود.

برای اثربخشی بیشتر، حتما تازه بخورید. برای جلوگیری از ناراحتی های مرتبط با فیبر (نفخ و غیره) مصرف آنها را به تدریج افزایش دهید.

گردو یک سرکوب کننده اشتها بسیار سالم

گردو به دلیل محتوای فیبر بالایی که دارد به شما کمک می کند تا سریعاً احساس سیری کنید، یک سرکوب کننده اشتها برای افرادی است که رژیم دارند. حتی اگر آجیل سرشار از چربی باشد، مطمئن باشید، اگر آنها را در مقادیر معقول (یک مشت در روز) مصرف کنید، شما را چاق نمی کند. در واقع، کالری موجود در این آجیل همه توسط بدن ما جذب نمی شود.

گردو خطر ابتلا به بیماری را محدود می کند

مطالعات متعدد فواید متعدد آجیل را برای سلامتی ما نشان می دهد. به ویژه، خطر ابتلا به برخی بیماری ها مانند کلسترول، بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع 2، سنگ کیسه صفرا یا سرطان روده را کاهش می دهد. اگر به فواید آجیل برای بیماری های قلبی عروقی برگردیم، این میوه حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه از جمله امگا 3 است که چربی خوبی برای قلب محسوب می شود.

گردو برای مغز خوب است

در زمان های قدیم تصور می شد آجیل به دلیل شکلی که دارد برای مغز مفید است... و اشتباه نمی کردند! محققان کالیفرنیایی مطالعه ای در مورد فواید آن بر فعالیت مغز ما منتشر کرده اند. گفته می شود که امگا 3 موجود در گردو برای حافظه، تمرکز و سرعت شناخت مفید است.

گردو استرس را کاهش می دهد

در صورت اضافه بار ذهنی به خوردن آجیل فکر کنید! آنها در واقع برای مبارزه با استرس عالی هستند. آجیل یک ماده غذایی انرژی زا با محتوای پروتئین و اسیدهای چرب بالا است. در طول امتحانات به آن فکر کنید و آن را در منوی صبحانه خود بگنجانید!

گردو برای سلامتی در تمام طول سال آجیل بخورید

گردوی تازه را از اواسط شهریور تا اواسط مهرماه می چینند. گردو خشک را می توان در تمام طول سال نگهداری کرد به شرطی که دور از گرما و نور نگهداری شود. می توانید آجیل را در غذاهای شیرین و خوش طعم، پخته یا خام مصرف کنید. این غذای فوق العاده را نمی توان نادیده گرفت. برای خلاصه کردن توضیحات آن، بدون فراموش کردن هیچ کدام، می گویم که گردو یک بمب تغذیه ای، 100% طبیعی با خواص استثنایی برای سلامتی است. نه کمتر

گردو کلسترول بد را کاهش می دهد

گردو سرشار از استرول های گیاهی است که به کاهش سطح کلسترول بد خون کمک می کند. استرول های گیاهی مواد طبیعی هستند که در دیواره سلولی گیاهان یافت می شوند. ساختار شیمیایی آنها، بسیار نزدیک به کلسترول، به آنها اجازه می دهد تا سطح کلسترول خون را کاهش دهند.

گردو خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

گردو نه تنها خطر ابتلا به سرطان پروستات، بلکه سرطان سینه را نیز کاهش می دهد. در این مطالعه محققان اثرات گردو را بر روی موش‌ها آزمایش کردند و معادل 30 گرم گردو را به آنها دادند. محققان نشان داده اند که گردو اندازه تومورهای پروستات را در موش کاهش می دهد. در واقع، رژیم غذایی سرشار از آجیل می تواند رشد سرطان پروستات را 30 تا 40 درصد کند کند. در مطالعه دوم، محققان دانشگاه مارشال به بررسی خطر ابتلا به سرطان سینه پرداختند.

بر اساس این مطالعه، مصرف آجیل معادل 56 گرم در روز خطر ابتلا به سرطان سینه را تا 50 درصد کاهش می دهد. محققان دریافتند یک مشت آجیل در روز برای کاهش تعداد و اندازه تومورهای سینه تا 50 درصد کافی است.

گردو سلامت قلب را بهبود می بخشند

گردو سرشار از ال آرژنین است، یک اسید آمینه با فواید بسیاری برای افرادی که از بیماری های قلبی عروقی رنج می برند یا در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی هستند. از سوی دیگر، اگر سعی دارید از شر تبخال خلاص شوید، از آجیل خودداری کنید یا کمتر مصرف کنید. این به این دلیل است که مقادیر زیاد ال آرژنین می تواند سطح اسید آمینه لیزین را کاهش دهد که می تواند باعث شیوع تبخال شود. گردو همچنین حاوی آلفا لینولنیک اسید (ALA) است که یک اسید چرب ضروری امگا 3 است. ALA یک ضد التهاب طبیعی است که به جلوگیری از لخته شدن خون کمک می کند.

بر اساس مطالعه دیگری، کسانی که غذاهای غنی از ALA مصرف می کنند، 50 درصد کمتر در معرض خطر حمله قلبی هستند. اما این تمام ماجرا نیست. یک مطالعه ثابت کرده است که خوردن فقط 4 آجیل در روز می تواند سطح ALA شما را به طور چشمگیری افزایش دهد. و مصرف منظم آجیل نیز سطح کلسترول را تنظیم می کند. مطالعه دیگری ثابت کرد که خوردن 30 گرم آجیل در روز خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. و بر اساس این مطالعه، مصرف بیشتر آجیل به طور قابل توجهی خطر مرگ را در افراد در معرض خطر بالای بیماری های قلبی عروقی کاهش می دهد. گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است و به عملکرد صحیح قلب کمک می کند. آنها همچنین دارای سطوح بالای منیزیم هستند که به تنظیم ضربان قلب کمک می کند و از شریان ها محافظت می کند. خواص گردو همچنین پروفایل چربی خون و خاصیت ارتجاعی عروق را بهبود می بخشد که به سلامت قلب و عروق کمک می کند.

به همین دلیل است که انجمن قلب آمریکا توصیه می کند برای محافظت از قلب، آجیل و سایر غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 مصرف کنید. در عمل، آجیل حاوی نسبت ایده آل اسیدهای چرب امگا 3 است که در رژیم غذایی ما توصیه می شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها