رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 157689

مقایسه قیمت آیفون در کشورهای دنیا؛ گرانترین برزیل و ارزانترین امریکا

ساعت24-در یک دنیای ایده آل همه چیز خوب است و قیمت یک محصول در سرتاسر دنیا یکسان است. اما گهگاه به دلایل بسیار زیادی می‌بینیم که یک محصول در نقطه ای دنیا یک قیمت دارد و در جای دیگر همان محصول با همان مشخصات و ویژگی ها و کاملاً یکسان، قیمتی به مراتب بیشتر دارد. با ما همراه باشید تا به بررسی قیمت آیفون های اپل در کشورهای مختلف دنیا بپردازیم.

iPhone 6 package.jpg
dir="RTL" style="text-align:justify">همانطور که گفتیم وارد بسیار زیادی می‌تواند باشد که قیمت یک محصول را در اقصی نقاط دنیا متفاوت کند. نوسانات ارز، ارزش بازار و مراودات مالی بین المللی، هزینه های حمل و نقل و دستمزد کارگران و حتی تغییرات در میزان درخواست سفارش قطعات تشکیل دهنده ی محصول، همه و همه عواملی اند که باعث اختلافات قیمتی در اقصی نقاط دنیا می‌شوند. در این میان گوشی های موبایل هم از این قاعده مستثنی نیستند و ممکن است حتی میزان درخواست و اقبال به یک محصول هم روی قیمت آن در مراحل بعدی فروش، تأثیرگذار باشد.

مسافرت به دیگر نقاط دنیا و نرخ میزان هزینه های حمل و نقل بین کشورها هم آنقدر ها زیاد است که شما نمی‌توانید به این فکر کنید که مثلاً برای داشتن یک آیفون ارزانتر آن را از خارج از کشور سفارش دهید. همه این دلایل باعث شدند که تیم تحقیقاتی بانک Deutsche Bank آلمان اقدام به پژوهشی جالب کند و در آن قیمت گوشی آیفون 6 را بین کشورهای مختلف دنیا بررسی کرده و اختلاف آن ها را با قیمت آیفون در سرزمین مادریش نشان دهد. اختلاف قیمت های بر خلاف آن چیزی که باید باشد و ما هم فکر می‌کنیم، گاهی بسیار زیاد است.

نمودارهای فروش آیفون 6 در سالیان گذشته همواره قیمت های محلی دیگر را به دلار ایالات متحده تبدیل کرده اند و نشان داده اند که چه میزان از کاربران دوست دار گوشی های رده بالا، قیمت های پایه آیفون را برای خرید آن می‌پردازند. در حالیکه تعداد زیادی از کشورها در مورد آیفون میزان فروش بیشتری از ایالات متحده را داشته اند و آیفون به یک محصولی تبدیل شده که به راحتی و با درآمد متوسط می‌توان آن را خریداری کرد، در بسیاری از کشورهای دیگر، برای اینکه شما بتوانید یک گوشی آیفون را در جیب شلوار خود داشته باشید باید مبالغی به مراتب بالاتر را بپردازید. مبالغی که شاید فقط از عهده قشر با درآمد بالای جامعه ساخته باشد. برای مثال در کشور برزیل برای خرید یک آیفون 6 در سال جاری باید مبلغی در حدود 930 دلار پرداخت و این در حالیست که قیمت آیفون 6 در آمریکا امسال 600 دلار است. اختلاف به شدت زیاد است، دقیقا 55 درصد بیشتر!

اندونزی، سوئد، هندوستان و ایتالیا هم به مانند برزیل از کشورهای گران قیمت برای آیفون هستند و یک گوشی آیفون در آنها جزء محصولات لوکس به شمار می‌آید و مسلماً مردم این کشورها زمان معرفی یک محصول و دیدن قیمت جهانی اش و مقایسه آن با قیمت آن محصول در خاک کشور خود، بسیار ناراحت و ناامید خواهند شد. در واقع اگر شما ساکن یکی از این کشور ها باشید بهتر است که اگر مسیرتان به کشورهای دیگر مانند ژاپن، سوئیس، بریتانیا، کانادا و ... خورد اقدام به خرید آیفون کنید تا چند صد دلاری را به این نحو بتوانید پس انداز کنید.

پی نوشت مترجم: در کشور خود ما ایران، اما داستان کمی متفاوت است. در واقع اگر از زمان معرفی یک محصول، مدت کمی گذشته باشید ما پتانسیل این را داریم که قیمت های به مراتب بالاتری را حتی از برزیل داشته باشیم و برای اینکه بتوانیم یک گوشی آیفون روز داشته باشیم باید هزینه های نسبتاً زیادی را متقبل شویم که گهگاه تا 70 درصد قیمت جهانی است و برای اینکه آن گوشی را بتوانیم با قیمت عادی و جهانی اش صاحب شویم بهتر است کمی صبر کنیم تا در اصطلاح گرد و خاک بازار بخوابد و بتوانیم با قیمت های معقولی، آیفون و یا هر گوشی دیگری را خریداری کنیم که با توجه به این اوصاف باید علاوه بر دلایلی که برای اختلاف قیمت ها در مورد یک محصول بیان شد، دلایلی مانند راه های گسترده واردات غیر قانونی محصول و عدم وجود نمایندگی های معتبر و رسمی برای بسیاری از برند ها را هم به این دلایل بیفزاییم.

منبع: PhoneArena

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها