رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 165100

پولدارترین نماینده مجلس دهم کیست؟

ساعت24-هنوز چند روزی از آغاز به کار مجلس دهم نگذشته است اما با این حال می توان مدعی شد که طی دوره های گذشته این دوره یکی از حساس ترین دوره های مجلس تلقی می شود، چراکه برخی از ثروتمندان کشور هم در این مجلس حضور دارند.

نماینده
آغاز به کار مجلس دهم به عنوان، حساس ترین دوره مجلس شورای اسلامی با حواشی جالبی روبرو بوده است.بطور مثال برخی نمایندگان از ویژگی ها و شاخص های قابل توجهی در ابعاد مختلف برخورددارند. برخی گمانه زنی ها نشان می دهد در بین نمایندگان افرادی وجود دارند که دارایی قابل ملاحظه ای را صاحب میباشند....

هنوز چند روزی از آغاز به کار مجلس دهم نگذشته است اما با این حال می توان مدعی شد که طی دوره های گذشته این دوره یکی از حساس ترین دوره های مجلس تلقی می شود، چراکه برخی از ثروتمندان کشور هم در این مجلس حضور دارند.

بررسی آنچه که در سایت حمیدرضا امیر حسن خانی درج شده، می‌توان از وی به عنوان یکی از ثروتمندترین مردان مجلس دهم نام برد. هر چند که این مرد بانکی کشور تنها مدیربانکی حاضر در مجلس نیست اما می توان وی را به عنوان یکی از مردان ثروتمند ایران نامید. مردی که اگرچه با تحصیل در رشته پزشکی اما یکی از بزرگان بانکی کشور تلقی می شود. وی در حال حاضر ریاست هیات مدیره یک بانک و یک بیمه را برعهده دارد.

حمیدرضا امیر حسن خانی سیاست‌مدار، پزشک و اقتصادان ایرانی است. وی نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در دورهٔ هفتم و دهم مجلس شورای اسلامی ایران است. امیرحسنخانی رئیس هیئت مدیره بانک ایران زمین و رئیس هیات مدیره بیمه آرمان است.

امیرحسن خانی در دوره هفتم مجلس برای اولین بار پا در صحن گذاشت. هر چند که این ورود با رای ندادن همشهریانش در دوره بعدی مجلس با بدشانسی مواجه شد. هر چند که آن روزها حسن خانی به دنبال تاسیس موسسه اعتباری خود و ارتقای جایگاهش در صنعت بانکداری بود. با این حال وی در نهایت در انتخابات مجلس دهم حضور یافت و این بار با دریافت حدود ۵۰ درصد آرا نماینده مردم فردوس و طبس شد.

این درحالی است که در دور هفتم مجلس این نماینده مجلس موفق به دریافت رای ۴۰ درصد هم شهریانش شده بود که افزایش ۱۰ درصدی رای وی در دور دهم می تواند یک موفقیت چشمگیر برای وی تلقی شود.

آنطور که گفته می شود، حسن خانی قراراست در کمیسیون برنامه و بودجه مشغول به فعالیت شود، این در حالی است که وی در دوره هفتم مجلس بر صندلی کمیسیون اجتماعی تکیه زده بود.

در گزارشات بعدی عملکرد ایشان بررسی میگردد.

فهرستی از مسئولیت‌های مهم حسن خانی که در سایت وی درج شده به شرح ذیل است:

مؤسس و رئیس هیئت مدیره خیریه مولی الموحدین(ع) خراسان
مؤسس و رئیس هیئت مدیره مجتمع درمانی تخصصی و فوق تخصصی ثامن الحجج(ع) مشهد
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بیمارستان بنت الهدی مشهد
رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی های اعتبار استان خراسان
نماینده مجمع مؤسسین بانک تعاون
نماینده مردم شریف شهرستان های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس هفتم
رئیس کمیته رفاه و تأمین اجتماعی مجلس شورای اسلامی- عضو شورای عالی صادرات غیر نفتی کشور
عضوهیئت مدیره و خزانه دار خیّرین مسکن ساز کشور
مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره بانک ایران زمین
مؤسس و رئیس هیئت مدیره بیمه آرمان
عضو هیئت مدیره شرکت پتروشیمی کشور
عضو ستاد دیه کشور

پارسینه

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها