رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 176849

شرط اعزام زائران ایرانی به حج

ساعت 24- نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه تا کنون هنوز هیچ اقدام تازه ای از سوی عربستان در موضوع فراهم شدن شرایط اعزام زائران ایرانی به حج انجام نشده است، اعلام کرد: در صورت تامین امنیت و ایجاد امکانات و شرایط لازم، ایران سریعا نسبت به اعزام زائران به حج اقدام خواهد کرد.

قاضی عسکر
حجت الاسلام و المسلمین 'سید علی قاضی عسگر' که به پاکستان سفر کرده است، روز سه شنبه گفت: همانطور که بارها گفته ایم، ما هیچ وقت بدنبال تعطیلی حج نبوده و نیستیم و همیشه تلاش کرده ایم حج با عزت و عظمت برگزار شود.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: متاسفانه بدلیل فراهم نشدن شرایط مطلوب و مدنظر طرف ایرانی از سوی عربستان، تا کنون هیچ اقدامی در خصوص فراهم شدن زمینه اعزام زائران ایرانی به حج انجام نشده است. اگر عربستان شرایط لازم از جمله امنیت و امکانات لازم را که شرایط ضروری بر زائران هر کشوری است، فراهم کند، جمهوری اسلامی ایران سریعا برای اعزام حجاج برنامه ریزی و اقدام خواهد کرد.


وی در پاسخ به این سوال که در صورت تامین نشدن شرایط از سوی عربستان، اعزام زائران ایرانی در آینده چه وضعیتی خواهد داشت گفت: بسیار امیدوارم که وزیر حج جدید عربستان با برنامه ریزی هایی که انجام خواهد داد، بتواند شرایط ناگوار کنونی را پشت سر بگذارد و خواسته های ما را محقق کند تا بتوانیم سفرهای عمره را راه اندازی کنیم و بعداً هم زمینه برای از سرگیری اعزام زائران برای حج تمتع فراهم خواهد شد.


وی همچنین دیدار امروز خود با سردار محمد یوسف وزیر امور مذهبی پاکستان را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این دیدار درباره انتقال تجربیات دو کشور در حوزه حج و زیارت و برنامه ریزی و تفاهم بین مذاهب مختلف گفت و گو شد.


حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر مسئله اسلام هراسی را که دشمنان اسلام در جهان به راه انداخته اند خطر بزرگی برای جهان اسلام دانست و گفت: متاسفانه دشمنان بحث تروریسم را به مسلمانان نسبت می دهند و از این طریق می خواهند اسلام را بد نام کنند تا در برابر گسترش و نفوذ اسلام در جهان مانع ایجاد کنند. همه دانشمندان و اندیشمندان جهان اسلام باید با تبادل نظر، چهره اصیل اسلام عزیز را به مردم دنیا بنمایانند.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به سفرتعداد زیادی از مردم مسلمان پاکستان به ایران برای زیارت اماکن مقدسه در شهرهای مشهد و قم و عزیمت به عتبات عالیات از طریق ایران گفت: ما باید همکاری های جدی در این زمینه داشته باشیم و تسهیلاتی را در داخل کشور فراهم کنیم تا این عزیزان بتوانند به راحتی به ایران سفر کنند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها