رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 178376

علت تصادف در جاده چالوس اعلام شد

ساعت24-‌داود کشاورزیان در گفت‌وگویی درباره تصادف بامداد روز گذشته اتوبوس در محور کندوان اظهار داشت:‌ معمولاً در پایان هفته ترافیک در جاده‌ چالوس زیاد است،بنابراین پلیس مسیر را یک‌طرفه می‌کند و به نظر اینجانب همین یک‌طرفه شدن مسیر موجب افزایش سرعت خودروها و حادثه می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در سانحه روز گذشته تصادف اتوبوس در محور کندوان تخطی راننده از سرعت مطمئنه و عدم رعایت قانون عامل اصلی بروز حادثه و جان باختن ۱۶ مسافر بوده است، یک‌طرفه شدن جاده چالوس را عامل مؤثر بروز چنین تصادفاتی دانست.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار داشت: در این حادثه هم افزایش سرعت اتوبوس و عدم رعایت سرعت مطمئنه به دلیل یک‌طرفه بودن و البته خطای راننده، موجب بروز حادثه شد.

وی اظهار داشت: در تصادف اتوبوس روز گذشته در محور چالوس هنوز گزارشی مبنی بر خطای شرکت تعاونی به من ارائه نشده است و اگر شرکت در صدور صورت وضعیت تخلف کرده باشد حتماً در کمیسیون‌های ماده 11 و 12 برخورد قانونی و جدی خواهیم داشت.

کشاورزیان ادامه داد: گزارش پلیس مبنای اعلام دلیل بروز حادثه است و بدیهی است که اگر افرادی نسبت به نظر کارشناس اعتراض داشته باشند، پرونده به دادگاه می‌رود و سپس از آن طریق تصمیم‌گیری می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: بهسازی جاده‌ها در راستای کاهش سوانح رانندگی در دستور کار سازمان راهداری است اما در کنار این موضوع اگر رانندگان مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نکنند و رفتارهای پرخطر داشته باشند قطعاً می‌تواند منجر به تصادف شود و تصادفاتی که در طول سال هم که رخ داده است، عمدتاً ناشی از همین عدم رعایت مقررات و تخطی از سرعت مطمئنه است.

بامداد روز گذشته در اثر برخورد یک دستگاه اتوبوس با تیر برق در جاده چالوس و واژگونی اتوبوس، 16 نفر از مسافران جان باختند.

‌این اتوبوس در محل خرگوش‌دره واقع در استان البرز در اثر برخورد با تیر برق واژگون شد و در کنار جان باختن 16 نفر از مسافران، بقیه سرنشینان اتوبوس نیز مصدوم شدند؛ راننده این اتوبوس نیز‌ جان خود را از دست داد.

بنا به گفته اکبرپور، رئیس اداره راه و شهرسازی چالوس،‌ بر اساس گزارش رسیده از پلیس‌راه استان البرز، سرعت غیرمجاز اتوبوس موجب عدم کنترل خودرو و برخورد شدید با تیر برق شد‌.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها