رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 182315

آمریکا: ایران روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی را شفاف کند/از وضعیت حقوق‌بشر نگرانیم

ساعت 24- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اعدام چند تروریست در کردستان گفت که واشنگتن همیشه از رفتار حقوق‌بشری ایران نگران بوده و شفاف شدن روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی ایران، یکی از خواسته‌های آمریکا است.

مارک تونر.jpg
«مارک تونر» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز در واکنش به اعدام اعضای گروه تروریستی «توحید و جهاد» در کردستان، ضمن اعلام نگرانی از وضعیت حقوق‌بشر در ایران، رسیدگی عادلانه و شفاف به پرونده‌ها در دستگاه قضایی ایران را خواستار شد.

سه‌شنبه این هفته بود که دادگستری کردستان از اعدام اعضای گروه تروریستی توحید و جهاد خبر داد؛ اعضای این گروه پس از سفر مقام معظم رهبری به کردستان در سال 88، با هدف ایجاد اختلاف و قائله در کردستان، دو روحانی برجسته اهل سنت، دو قاضی دادگستری، چهار نفر محیط‌بان و یک طلافروش را ترور کرده بودند.

تونر در واکنش به اعدام این تروریست‌ها گفت که واشنگتن کماکان از به رفتار حقوق‌بشری ایران نگرانی دارد.

وی همچنین گفت یکی از کارهایی که آمریکا در برابر این اقدامات ایران می‌تواند انجام دهد، اطلاع‌رسانی از وضعیت حقوق‌بشر در ایران است که این کار با انتشار گزارش‌های سالانه انجام می‌شود.

مارک تونر در خصوص اقدامات قوه قضاییه ایران هم نظر داد و گفت که آمریکا شفاف و عادلانه شدن روند رسیدگی به پرونده‌های حقوق‌بشری در سیستم قضایی ایران را خواستار است.

ایران آنگونه که مسئولان قوه قضاییه دیروز اعلام کردند، گفت‌وگوهای حقوق‌بشری با «فدریکا موگرینی» مسئل سیاست خارجی اتحادیه اروپا را آغاز کرده‌اند؛ انجام این گفت‌وگوها یکی از خواسته‌های قدیمی غرب و تأکید بر ادعای نقض‌ حقوق‌بشر در ایران، یکی از مواضع همیشگی غربی‌ها در سال‌های پس از انقلاب بوده است.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها