رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 185864

روایت عراقچی از نشست با کمیسیون امنیت ملی

ساعت 24- رئیس ستاد نظارت بر اجرای برجام گفت : اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سوالات و ابهاماتی را در خصوص برجام و تحریم ها مطرح کردند که توضیحات لازم به آنها ارائه شد.

سید عباس عراقچی
«سیدعباس عراقچی» با اشاره به حضور امروز -یکشنبه- در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: وزارت خارجه موظف است که هر 3 ماه یک بار به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گزارش بدهد.

معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه بیان کرد: ما در طول 6 ماه گذشته دو بار این کار را کرده ایم و آخرین بار موعد ارائه گزارش 26 تیر ماه گذشته بود که دقیقا سر 3 ماه گزارش خود را ارائه دادیم.


رئیس ستاد نظارت بر اجرای برجامادامه داد: گزارش مکتوبی در 41 صفحه ارائه شده که گشایش ها، مشکلات، موانع و بدعهدی هایی که صورت گرفته را به صورت ریز و مشروح خدمت کمیسیون ارائه دادیم.


عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران متذکر شد: امروز اعضای کمیسیون دعوت کرده بودند تا در خصوص آن گزارش توضیحات بیشتری ارائه شود.


عراقچی گفت: سوالات و ابهاماتی را نمایندگان داشتند که در این جلسه مطرح کردند و توضیحاتی داده شد.فکر می کنم جلسه بسیار خوب و مثبتی بود از این جهت که در آرامش کامل ابهاماتی که وجود داشت مطرح شد و ما پاسخ دادیم.


معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: در همه حوزه ها به خصوص هسته ای و تحریم ها، نمایندگان سوالاتی را مطرح کردند. هر کدام از این حوزه ها یک مقوله بسیار بزرگ هستند.
عراقچی با بیان اینکه در همه اینها؛ چه تحریم ها و چه هسته ای، سوالاتی بود که پاسخ هایی را دادیم، افزود: در بعضی از موارد توصیه شد که مسئولین مربوطه از بانک کشاورزی، وزارت اقتصاد و سازمان انرژی اتمی دعوت شوند که کمیسیون امنیت نیز قصد دارد این کار را انجام دهد.


وی اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز موظف است که هر 6 ماه یک بار به صحن عمومی گزارش بدهد و دوستان عضو این کمیسیون نیز در حال تدارک گزارش برای ارائه به صحن علنی مجلس شورای اسلامی هستند.


عضو تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: ما نیز آمادگی داریم تا همه جوره همکاری کنیم و اطلاعات لازم را به اعضای کمیسیون امنیت ملی بدهیم تا گزارش کاملی را برای استحضار ملت ایران به صحن عمومی مجلس ارائه بدهند.

خانه ملت

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها