رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 186373

مرگ دلخراش 3 جوان در بزرگراه بابایی، شهرداری در این فاجعه 50 درصدمقصر است

ساعت24- بی توجهی شهرداری کلانشهر تهران به هشدارهای پلیس برای ایمن سازی نقاط حادثه خیز موجب بروز صدمات جانی و مالی فراوانی به شهروندان می شود.در تصادف یکشنبه شب اتوبان بابایی که به مرگ 3 نفر انجامید، پلیس به علت حادثه خیز بودن محل تصادف شهرداری را 50 درصد مقصر اعلام کرد.

شهردای تهران
صدای مهیبی که نیمه‌های شب در بزرگراه بابایی تهران ساکنان منطقه را ازخانه‌ها بیرون کشید از واژگونی خودروی سواری و مرگ دلخراش سه دختر و پسرجوان خبر می داد.دراین حادثه هولناک که ساعت دو بامداد دیروز در غرب به شرق بزرگراه بابایی زیر پل صیاد شیرازی رخ داد یک دستگاه خودروی سواری وسترن که باسرعت بالا درحرکت بود ناگهان از مسیر اصلی منحرف و پس از برخورد با گاردریل‌های حاشیه بزرگراه و ستون‌های سیمانی پل واژگون شد.درپی این حادثه مهیب یک زن و 2 مرد جوان به طرز دلخراشی درمیان آهن پاره‌ها جان باخته و زن جوانی هم بشدت مصدوم شد.

ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران نیز دراین باره گفت: همزمان با اعلام این حادثه به 125، بلافاصله آتش‌نشان‌ها وامدادگران اورژانس راهی محل حادثه شده واجساد قربانیان ومجروح تصادف را بیرون کشیدند.به گفته وی علت سانحه نیز ازسوی پلیس راهنمایی و رانندگی در دست بررسی است.
بی‌توجهی شهرداری به هشدارهای مکرر پلیس درباره 100 نقطه حادثه خیز
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز با اشاره به سهم ۵۰ درصدی شهرداری در این حادثه که به مرگ ۳ جوان انجامید، با اعلام نامه‌نگاری‌های مکرر پلیس در خصوص حادثه‌خیز بودن محل حادثه، از وجود ۱۰۰ نقطه مشابه حادثه‌خیز در تهران خبر داد.
سردار سید تیمور حسینی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به تصادف مهیب در مسیر غرب به شرق بزرگراه شهید بابایی که منجر به مرگ 3 جوان شد و سهم 50 درصدی شهرداری تهران در عدم نصب تجهیزات ایمنی، گاردریل و ایمن‌سازی مسیر با وجود هشدارهای پلیس در خصوص این نقطه و مکاتبات مکرر پلیس درباره لزوم ایمن‌سازی این نقطه اظهار داشت: کارشناسان پلیس پس از بررسی صحنه تصادفات، تقارن و ترکیب دو عامل را علت وقوع این حادثه عنوان کردند و بر اساس گزارش کارشناسان، 50 درصد از سهم این حادثه متوجه راننده به دلیل سرعت بالا و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه بوده و 50 درصد مابقی بنابر تبصره 3 ماده 14 قانون رسیدگی به جرایم رانندگی، متوجه شهرداری به دلیل عدم ایمن‌سازی مسیر است.
وی با بیان اینکه بیش از 2 سال است پلیس در خصوص این نقطه و حادثه‌خیز بودن آن و لزوم نصب تجهیزات ایمنی و گاردریل، نامه‌نگاری‌های مکرری را به شهرداری داشته است، افزود: متأسفانه با وجود نامه‌نگاری‌های مکرر پلیس، ایمن‌سازی در این نقطه انجام نشد و این حادثه تلخ رقم خورد.
حسینی ادامه داد: یکی از اصول مهم در طراحی راه آن است که به اصطلاح راه باید بخشنده باشد و بتواند قصور و خطای انسانی راننده را کاهش دهد نه اینکه عاملی باشد برای دو چندان شدن قصور احتمالی راننده.
رئیس پلیس راهور پایتخت در پاسخ به این سؤال که آیا پلیس می‌تواند پیگیری قانونی در مورد چنین نقاطی را داشته باشد یا خیر، گفت: متأسفانه بر اساس قانون، پلیس قبل از وقوع حادثه تنها می‌تواند مشکلات و نواقص موجود را به مراجع ذی ربط انعکاس دهد و پس از وقوع حوادث می‌تواند سهم و تقصیر تصادفات را مشخص کند لذا حتماً ما در مورد این نقطه و نقاط مشابه حادثه‌خیز نمی‌توانیم شهرداری را قبل از وقوع حادثه توبیخ یا ملزم به انجام کاری کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 100 نقطه حادثه‌خیز در شهر تهران وجود دارد که با وجود مکاتبات انجام شده هیچ اقدامی از سوی شهرداری برای ایمن‌سازی آنها صورت نگرفته است.

روزنامه ایران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها