رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 186430

هتل خود را با روشی هوشمندانه انتخاب کنید

ساعت24- هتلی را انتخاب کنید که با هدف شما از سفرتان سازگارتر باشد.

الی گشت
روزگاری بود که شما می‌توانستید هتل را در مقصد مورد نظر خود بر اساس تعداد ستاره‌های آن انتخاب کنید. اما امروز این کار به این سادگی امکان‌پذیر نیست. منابع و وب‌سایت‌های مختلف، نظرات مختلفی در مورد آنچه که ۴ ستاره، ۳ ستاره یا ۲ ستاره خوانده می‌شود دارند؛ ضمن اینکه استانداردها نیز از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. با فرض اینکه یک هتل ۵ ستاره از هتلی ۴ ستاره بهتر است، ممکن است صاحب اتاق کوچکی در یک هتل بزرگ شوید که اتاق‌های غذاخوری مجلل و مرکز تجاری دارد که شما هیچ وقت از آنها استفاده نمی‌کنید. همچنین با فرض اینکه یک هتل ۴ ستاره از هتلی ۳ ستاره بهتر است، احتمال دارد هتلی در مرکز شهر نصیبتان شود که سر وصدای زندگی شبانه و هزینه‌های گزاف پارک ماشین را به شما تحمیل کند. علاوه بر این‌ها، امروزه تعداد بسیار زیادی از هتل‌ها تجربیات خاص محلی را نیز ارایه می‌دهند که در تعداد ستاره‌های آن‌ها در نظر گرفته نشده است، چرا که تعداد ستاره‌ها بیشتر بر ویژگی‌های فیزیکی و امکانات رفاهی هتل‌ها متمرکز است.

برای پیدا کردن بهترین مکان مناسب خودتان، به چیزی فراتر از تعداد ستاره‌های هتل فکر کنید و هتلی را انتخاب کنید که با هدف شما از سفرتان سازگارتر باشد. در اینجا نگاهی می‌کنیم به هفت فاکتور مهم که پیش از رزرو هتل باید آن‌ها را مد نظر داشته باشید. ‏ ‏‏

‏ ۱- موقعیت قرارگیری‎‏
‏آیا شما به هتلی نیاز دارید که امکان دسترسی پیاده به یک مکان خاص مانند ساحل یا یک مرکز عمومی حمل و نقل را امکان‌پذیر کند یا اینکه شما در طول سفر خود رانندگی می‌کنید؟ برای یک سفر شهری که شما پیاده به گردش و تفریح می‌پردازید، به احتمال زیاد انتخاب شما مرکز شهر است.
الی‌گشت کار شما را برای پیدا کردن هتل در مکان درست آسان کرده است. وقتی که برای پیدا کردن هتلی سرچ می‌کنید، می‌توانید نتایج را با توجه به همسایگی‌ها یا نزدیکی به جاذبه‌های مهم محدود کنید. در صفحه مخصوص به هتل‌های مقصد، نقشه‌ای از موقعیت قرارگیری هتل‌ها در آن شهر وجود دارد که می‌تواند با توجه به مسائلی مانند قیمت، سبک، برند و امکانات رفاهی فیلتر شده و نتایج نهایی را به شما نشان دهد.

۲ – فضا
در مسافرت چه مدت زمانی را در هتل سپری می‌کنید؟ آیا استفاده شما از هتل به دوش گرفتن و خوابیدن محدود می‌شود یا هتل مقر اصلی سفر شما است؟ هر قدر که مدت زمان بیشتری را به همراه افراد بیشتری در اتاق خود بگذرانید به فضای بیشتری نیاز دارید. به یاد داشته باشید که کلید یک تعطیلات خانوادگی شاد، انتخاب اقامتگاهی است که فضای نشیمنی مجزا از فضای خواب ارایه دهد که نمونه چنین فضایی را می‌توانید در سوئیت یک هتل با یک یا دو اتاق خواب و حتی یک آشپزخانه کامل بیابید.

‏ ۳- تخت خواب‌ها
‏‏‏به چه تعداد تخت و در چه ابعادی نیاز دارید تا همه بتوانند به راحتی به استراحت بپردازند؟ ابعاد تخت‌ها و مدل چیدمان آنها مخصوصا زمانی که با کودکان به سفر می‌روید می‌تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد. از آنجایی که در هتل‌ها، وجود تخت‌هایی مناسب نوزادان و کودکان (rollaways and cribs) ضمانت شده نیست، بنابراین بهتر است یا سراغ هتلی بروید که چنین ضمانتی به شما می‌دهد (۵ ستاره) یا اینکه اتاقی را انتخاب کنید که حتی اگر چنین امکاناتی را در اختیار شما قرار نداد باز هم بتوانید به راحتی در آن به استراحت بپردازید .
وقتی شما در الی گشت به رزرو هتل خود می‌پردازید، می‌توانید به جزئیات اتاق مانند تخت خواب‌ها و امکانات رفاهی آن دسترسی پیدا کنید، حتی اغلب تصویری از نوع اتاق انتخابی شما نیز در اختیارتان قرار می‌گیرد.

‏‎‏ ۴- امکانات رفاهی
شما نمی‌توانید از قیمت اتاق یک هتل اطلاع پیدا کنید مگر اینکه بدانید به چه امکانات رفاهی نیاز دارید و کدامیک از آن‌ها را هتل به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد. صبحانه، WiFi و پارکینگ رایگان به چه میزان برای شما مهم هستند؟ در یک هتل ۳ ستاره معمولا این امکانات رایگان هستند اما در یک هتل ۴ ستاره می‌توانند به راحتی روزانه ۵۰ دلار خرج اضافه بر روی دست شما بگذارند! آیا شما هتلی می‌خواهید که استخر و مرکز تناسب اندام داشته باشد؟ مایکروویو یا یخچال کوچک چطور؟ آیا شما به سرویس اتاق یا تکنولوژی خاصی برای کارتان نیاز دارید؟ بهتر است قبل از رزرو هتل، از تمام این‌ها اطلاع پیدا کنید و بفهمید کدامیک از آنها رایگان هستند و هزینه خدمات غیر رایگان چقدر است.

‏ ۵- سایز هتل
اغلب شما در یک مهمان‌خانه کوچک و مستقل یا یک هتل «تخت و صبحانه» رنگ و بوی محلی بیشتری نسبت به هتل‌های بزرگ زنجیره‌ای می‌یابید. از طرفی دیگر، هر چه یک مکان بزرگ‌تر باشد، مانند یک تفرجگاه بزرگ ساحلی یا اسکی، امکانات بیشتری را برای خوشحال و راضی نگه‌داشتن همه افراد ارایه می‌دهد، همچنین نوع اتاق‌های آن از تنوع بیشتری برخورداراند، بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که به فضا و تخت مورد نیاز خود می‌رسید. در چنین حالتی امکان بهره‌مندی از امکانات هتل نیز در بازه طولانی‌تری امکان‌پذیر است چرا که در هتل‌های بزرگ خدمات زودتر آغاز به کار کرده و دیرتر نیز تعطیل می‌کنند.
‏فراتر از توصیفات معمول راجع به اتاق‌ها، شما می‌توانید راجع به جزئیات امکانات هتل و تعداد اتاق‌های آن نیز، در سایت الی‌گشت اطلاع پیدا کنید. شما همچنین می‌توانید نتایج جست و جوی خود را بر اساس امکانات خاصی محدود و فیلتر کنید.

‏ ۶- محیطی سرزنده
بعضی از هتل‌ها محلاتی برای معاشرت هستند. در این مکان‌ها که اغلب طراحی‌های خاص و ویژه‌ای نیز دارند، لابی به مکانی برای دیدن و دیده شدن تبدیل می‌شود. حتی هتل‌های بزرگ می‌توانند رنگی محلی گرفته و به عنوان مکانی برای ملاقات، شام یا نوشیدنی مورد استفاده قرار گیرند.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها