رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 191565

(تصاویر) مسابقات عجیبی که جهانی شدند

ساعت ۲۴- بعضی از فعالیت ها مختص کشور خاص یا فرهنگی خاص هستند و هیچ وقت از منطقه ی جغرافیایی خود خارج نمی شوند ولی از آن طرف هستند فعالیت هایی که با همین شرایط به طور ناگهانی مطرح می شوند و بر خلاف مضمون عجیبشان برایشان جام های جهانی برگزار می شود.

انفیه بازی
dir="RTL">مسابقات جهانی پرتاب موبایل:

فنلاند میزبان بعضی از عجیب ترین ورزشها مثل حمل همسر است! همانطور که شاید بدانید فنلاند به عنوان مهد تلفن های همراه هم شناخته می شود و دست بر قضا چیزی در حدود ۱۵ الی ۱۶ سال پیش مسابقه ای در این کشور شروع شد که به سرعت خبرش در سراسر جهان پیچید، مسابقه ی پرتاب موبایل! امروزه این مسابقه نه تنها هر ساله برگزار می شود بلکه تبدیل به یک مسابقه ی قهرمانی شده و از کشورهای مختلف در آن شرکت می کنند.

پرتاب گوشی

مسابقات جهانی سوت زنی:

هر ساله با شور و ذوق ترین سوت زنان جهان در لوئیزبرگ کارولینای شمالی جمع می شوند تا در مسابقات جهانی سوت زنی شرکت کنند. در سال ۱۹۷۰ آلن دی هارت مدیر روابط عمومی دانشگاه لوئیزبرگ مراسم Franklin County را بنیان گذاشت که یک مراسم مخصوص موسیقی و رقص جنوبی ها بود. در سال سوم این مراسم بود که شرکت کننده ای به نام درل ویلیامز از قضات خواست که به او اجازه بدهند که به جای خواندن آهنگ را با سوت بنوازد، قضات با این موضوع موافقت کردند و به راستی که از این تصمیم خودشان هم پشیمان نشدند. اجرای ویلیامز چنان جذاب بود که از سال بعد این مسابقات ماهیتشان عوض شد و به مسابقات سوت زنی تبدیل شد و تا چهل سال بعد از آن تبدیل به یک مسابقه ی جهانی شد.

سوت زنی

مسابقات جهانی قایم موشک:

قایم موشک، بازی محبوب بچگی هایمان جهانی شده! این بازی چنان محبوب است که دست اندرکاران مسابقات جهانی آن به همین بسنده نکرده و دارند تلاش می کنند که آن را به المپیک هم برسانند. در سال ۲۰۱۰ بود که مجله ی CTRL ایتالیا با تخلیه ی شدن روستای کونسونو میزبان مسابقه ی قایم موشکی به ابعاد این روستا شد! البته قابل ذکر است که قوانین بازی با چیزی که ما در بچگی بازی میک ردیم فرق می کند. حالا بازی در گروه های مختلف انجام می شود وفقط یک نفر چشم نمی گذارد و یک تیم جستجو وجود دارد. آنها به بیسیم مجهز هستند تا از اوضاع باخبر باشند و تیم های مخفی شده هم فقط ده دقیقه مهلت دارند تا سک سک کنند!

قایم با شک

مسابقه ی جهانی انفیه کشی:

در طی ۱۸سال اخیر ورزشکاران(!) مختلفی از کشورهای اتریش، آلمان، آمریکا و سوئد به کشور آلمان سفر می کنند تا در مسابقه ی اسنیف کردن تنباکوی نرم و له شده شرکت کنند. هدف از این مسابقه ی عجیب این است که چه کسی در یک دقیقه زمان مسابقه بتواند بیشتر از بقیه انفیه را به داخل دماغ خود بکشد. هر کس که بتواند بیشتر از بقیه انفیه اسنیف کند و تمیزتر این کار را انجام دهد برنده ی مسابقه است! در آخرین دوره این مسابقه بیش از ۳۰۰ نفر شرکت کردند.

انفیه بازی

مسابقه ی جهانی وان سواری:

وقتی آدم می تواند وان سواری کند دیگر چه نیازی به قایق سواری است!؟ ایده ی این مسابقات در حقیقت برای این به وجود آمد که شهر ناناایمو در بریتیش کلمبیا به جهانیان معرفی شود ویکی از تاثیر گذار ترین افراد در این زمینه فرانک نی شهردار این شهر در سال ۱۹۶۷ بود که با پوشیدن لباس دزد دریایی تا سال ۱۹۹۲ که از دنیا برود به تبلیغ این رشته پرداخت. البته لازم به ذکر است که او خودش یکی از شرکت کننده ها بوده!

وان سواری

مسابقات تخت خواب سواری:

این مسابقه در کشورهای مختلفی مثل آمریکا، المان و نیوزلند انجام می شود ولی معروفترین آن که قدمتش به سال ۱۹۶۶ برمی گردد در یورکشایر شمالی انجام می شود که در آن چیزی در حدود ۶۳۰ نفر از کشورهای مختلف شرکت می کنند. در کنار اینها رژه های مختلف و شغل های موقت برای تزئین و طراحی لباس ها و تخت های شرکت کننده ها و جشن بزرگی که به افتخار مسابقات برگزار می شود را هم اضافه کنید.

تخت سواری

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها