رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 197195

قاضی عسکر:عربستان به دنبال جنگ روانی علیه ایران است

ساعت 24- نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به شبهه‌های ایجاد شده توسط سعودی‌ها در حج امسال علیه ایران گفت: سفرای آنها نیز فعال شده‌اند و هر روز با طرح فتنه و دروغ، جنگ روانی را علیه نظام جمهوری اسلامی ایران راه می‌اندازند.

قاضی عسکر
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر - روز پنجشنبه - در آیین رونمایی از ویراست سوم نرم‌افزار کتابخانه جامع حج، افزود: امروز شرایط دنیا به اندازه‌ای تغییر کرده که اگر دیر هنگام وارد میدان عمل شویم، قطعا کم آورده و با مشکل رو به رو می‌شویم.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: فاصله ما با رشد علمی و فناوری زیاد بوده و هست و اگر بخواهیم به طور عادی حرکت کنیم، این فاصله برای همیشه حفظ می‌شود؛ اما اگر شتاب علمی را بیشتر کنیم، می‌توانیم به مرور زمان این فاصله را کم کنیم.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر وهابیت تلاش‌های گسترده‌ای را در دنیا انجام داده تا افراد مشتاق را به طرف خود جمع کند و به این خیال بودند که یک دولت تشکیل دهند و ایران را نابود کنند؛ امروز خوشحالیم که این فکر باطل در همه جای دنیا رسوا شده و می‌دانند این فکر جز خطر برای جهانیان چیزی ندارد.

قاضی عسکر افزود: امروز وقت ورود به صحنه است که معارف اصیل اسلام را در جهان تبیین کنیم و با این کار، بطلان تفکر آنها نیز به اثبات خواهد رسید و جهانیان را به اسلام جذب کنیم.

وی بیان کرد: کشورهایی مثل عربستان در منطقه ادعای ژاندارمی داشتند و امروز کشورهای منطقه به این نتیجه رسیده‌اند که این، ادعایی کاملا واهی بوده است؛ همانطور که شاهد هستیم، عربستان در مقابل کشورهای کوچک یمن و بحرین توانایی ایستادگی ندارد، چه برسد که بخواهد در برابر ایران بایستد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: باید جهانی فکر کنیم و شرایط آن را فراهم کنیم تا عدالت فراگیر شود و مهمتر این که نیازهای امروز دنیا را ببینیم و پاسخگوی آنها باشیم، چرا که به وعده قرآن کریم آینده متعلق به اسلام است.

قاضی عسکر اظهار کرد: امروز دنیا تشنه معارف اسلام و اهل بیت(ع) است، در حالی که افراد مسلط به زبان‌های زنده دنیا بسیار کم هستند.

وی بیان کرد: تمام سعودی‌ها گفته‌اند فتوا صادر شده است تا ایرانیانی که امسال به حج مشرف نشده‌اند احرام بندند و به کربلا اعزام شوند، هم چنین در شبکه‌های مجازی تبلیغ کرده‌اند که امسال حج آرام برگزار شده است، چرا که ایرانیان حضور نداشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: در کانال‌های تلگرامی و شبکه‌های اجتماعی هم این مطلب را منتشر کرده‌اند که فضای حج امسال بسیار آرام برگزار شده است؛ با انتشار این متن قصد دارند القا کنند که بحران سال گذشته تقصیر ایرانی‌ها بوده است؛ عربستان برای اثبات ادعای خود مستنداتش را ارائه دهد.

وی ادامه داد: فرصت‌های حوزه علمیه با تعطیلات گسترده ای که دارد از بین می رود؛ ما نیز باید تلاش‌مان را بیشتر کنیم و در جمع‌های متفکر، تعامل افکار انجام دهیم و منسجم عمل کنیم؛ نکته دیگر هم این است که حرف‌های مکمل باید زده شده و از تمام ابزار روز هم بهره‌گیری انجام شود.

قاضی‌عسکر تصریح کرد: باید از ظرفیت طلاب جوان استفاده کنیم، جامعة‌المصطفی به خوبی از این فضا بهره‌گیری کرده است؛ از سوی دیگر باید خطرهایی که متوجه جوانان و جامعه است را درک کنیم.

وی با تأکید بر بهره‌گیری از فرصت‌ها اظهار کرد: پیش از این که دشمن بخواهد از فرصت‌های ایجاد شده سوءاستفاده کند، مسلمانان باید مدیریت فرصت‌های ایجاد شده را به دست گرفته و اسلام اصیل را برای جهانیان تبیین کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به ادعای عربستانی‌ها مبنی بر سیاسی کردن حج از سوی ایرانی‌ها اشاره و اظهار کرد: کدام یک از اعمال ایران سیاسی است؟ آیا دعای عرفه، دعای کمیل و برائت از مشرکان که در قرآن کریم آمده اعمالی سیاسی است؟ هیچ کدام سیاسی نیست و عربستانی‌ها جنگ روانی راه انداخته‌اند تا ایران را مقصر بدانند و بی‌کفایتی خود را پنهان کنند.

وی خاطرنشان کرد: از 50 سال گذشته حجاج غارت می‌شدند و امنیت جانی نداشتند و امروز هم همین مشکلات وجود دارد؛ این بی‌کفایتی‌ها باید به گوش جهانیان رسانده شود تا متوجه شوند که چه کسی مقصر این جنایات بزرگ است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها