رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 197282

قاضی عسکر:

چرا عربستان فیلم دوربین های امنیتی را منتشر نمی کند؟

اینکه رژیم سعودی ادعا می‌کند که ایران در فاجعه منا مقصر بوده، سخنی بی اساس است؛ چراکه اگر سخنانشان درست است؛ پس چرا فیلم‌ دوربین‌های امنیتی از فاجعه منا را منتشر نمی‌کنند؟ فیلم‌های موجود و روایت شاهدان عینی، می‌گوید که عربستان تنها مقصر فاجعه انسانی منا می باشد.

قاضی عسکر
div style="margin-top: 15px;">

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسگر ظهر امروز در آیین رونمایی از نرم افزار کتابخانه حج 3، در قم اظهار داشت: اینکه رژیم سعودی ادعا می‌کند که ایران در فاجعه منا مقصر بوده، سخنی بی اساس است؛ چراکه اگر سخنانشان درست است؛ پس چرا فیلم‌ دوربین‌های امنیتی از فاجعه منا را منتشر نمی‌کنند؟ فیلم‌های موجود و روایت شاهدان عینی می‌گوید که عربستان تنها مقصر فاجعه انسانی منا می باشد.

وی ادامه داد: به کارگیری تکنولوژی در ترویج و تبلیغ اسلامی، حرکت شایسته ای است که توانسته در برابر اقدامات جریانات تکفیری مقاومت کرده و حرفی برای گفتن داشته باشیم؛ ما اگر بخواهیم به صورت عادی حرکت کنیم،‌ فاصله زیاد ما با دنیا حفظ خواهد شد؛ اما اگر شتاب علمی‌ را افزایش دهیم، این فاصله کاهش پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت ابراز داشت:‌ دنیا آماده شنیدن معارف اهل بیت(ع)‌ است و ما باید برای رساندن این معارف از هر فناوری استفاده کنیم.

وی بیان داشت: طی سالهای اخیر جریان های وهابی و سلفی تلاش‌های زیادی کردند تا با سازماندهی و جذب افراد از نقاط مختلف جهان، دولتی را تأسیس و ایران را در انزوا قرار بدهد؛ امروزه خوشحالیم که بطلان چنین تفکری برای همگان مشخص شده و جریان‌های تکفیری به عنوان مهم‌ترین خطر برای دنیا به جهانیان معرفی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر، با اشاره به سرعت پیشرفت در جهان گفت:‌ عصر حاضر در حالی مسیر خود را طی می کند که اگر خود را به آن نرسانیم و دیر وارد شویم، در صحنه نبرد با مخالفان کم خواهیم آورد،‌ این به دلیل فاصله ما با جهان در بحث رشد علمی است.

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: امروز باید تلاش کنیم که معارف اهل بیت(ع) و آموزه های دینی را در جهان منتشر و علاقه‌مندان در جهان را به سوی این معارف جذب کنیم،؛ اکنون کشورهای غربی هم خطر وهابیت و جریان‌های تکفیری را درک کردند و برای مقابله با آن فعال شده اند.

وی تصریح کرد: امروز دنیا تشنه معارف اهل بیت (ع) است اما متاسفانه ما مبلغین کافی مسلط به زبان های زنده دنیا نداریم و این در حالیست که جوامع مختلف نیازمند این معارف و آموزه های دینی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر بیان داشت: ما باید تلاش‌هایمان را برای معرفی این معارف به جهان بیشتر کنیم؛ زیبایی‌های معارف اهل بیت(ع) کم نیست و اگر به صورت منسجم با بهره گیری از تکنولوژی عمل کنیم بدون تردید موفقیت های چشمگیری در عرصه بین الملل رقم خواهیم زد.

حوزه

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها