رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 204450

آیا سعید جلیلی نقش تخریب‌کننده رییس‌جمهور را پذیرفته است؟

منظور جلیلی از «حدوددان» آقای روحانی است؟

ساعت ۲۴- شاید برخی از سیاست‌ورزان مثل سعید جلیلی بیشتر از حتی اصلاح‌طلبان از نیامدن قطعی محمود احمدی‌نژاد به انتخابات ۱۳۹۶ خوشحال هستند. سعید جلیلی در سال‌های فعالیت خود در منصب ریاست شورای امنیت ملی زیر دست احمدی‌نژاد بود و نمی‌توانست از او در مسابقه پوپولیسم جلو بیفتد و به همین دلیل شاید احساس می‌کند می‌تواند با آسوده خیالی بیشتر رقیب حسن روحانی باشد.

سعيد جليلي
dir="RTL">وی که در انتخابات قبلی از روحانی شکست خورد این روزها بیش از سایر کاندیداهای احتمالی به دولت مستقر انتقاد می‌کند و کار را تا جایی پیش برده است که رییس دولت را هدف قرار می‌دهد. او در سخنانش که به تازگی انجام شده از لفظ و اصطلاح «حدوددان» استفاده کرده که یادآور «حقوقدان» است که حسن روحانی در مناظره با قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ به کار برد.

جلیلی گفته است: امروز در کنار کسانی که حقوق مردم را بشناسند به «حدوددان» هم نیازمندیم که حد و مرز منافع و حقوق مردم را بر اساس موازین دینی هم بشناسد و هم به آن ملتزم باشد. این یورش عریان کنایه‌آمیز سعید جلیلی به رییس‌جمهوری در حالی است که وی در شورای امنیت زیر دست او فعالیت می‌کند.

با توجه به اینکه حسن روحانی و دولت به هیچ کدام از انتقادهای سعید جلیلی پاسخ نمی‌دهند، احتمال اینکه او در آینده حرف‌های تندتری بزند را افزایش می‌دهد. با توجه به اینکه اصولگرایان قدیمی تصریح کرده‌اند کسانی که در انتخابات سال‌های اخیر رای نیاورده‌اند صلاح نیست که دوباره کاندیدا شوند شاید سعید جلیلی کاندیدای یک قشر تندرو باشد.

به گزارش ساعت ۲۴، کارشناسان معتقدند وقتی سایت رجانیوز این صحبت‌های جلیلی را همانند هفته‌ها و ماه‌های پیشین پوشش نداده است به نظر می‌رسد جلیلی حتی در میان جبهه پایداری نیز ممکن است طرفداران چندانی نداشته باشد. بنابراین پرسش سیاست‌ورزان این است که چرا جلیلی این‌گونه بی‌محابا انتقاد می‌کند و حتی شخص رییس دولت را هدف قرار داده است؟

یک پاسخ این است که او می‌داند در انتخابات بعدی شانسی ندارد و به همین دلیل خود نقش پیشگامی در تخریب روحانی را پذیرفته است. سعید جلیلی در چند سال فعالیت خود در شورای امنیت و چندین بار مذاکره با غربی‌ها نتوانست راهی برای رسیدن به توافق پیدا کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها