رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 214689

عراقچی: ترامپ چندان هم برای برجام مشکل ساز نیست

ساعت 24- معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر امور خارجه و رییس ستاد پیگیری اجرای برجام گفت: آمدن ترامپ خیلی هم برای برجام مشکل ساز نیست.

عراقچی.jpg
سید عباس عراقچی که روز دوشنبه در مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری درباره دیپلماسی آب سخن می گفت، در ابتدای سخنان خود به طنز گفت: این دعوت( سخنرانی در مرکز) مربوط به دو سه ماه قبل است. آقای آشنا دو سه ماه قبل دعوت کردند.

وی افزود: فکر نکنند الان که ترامپ آمده عراقچی ناامید شده و در کار آب زده!


رییس ستاد پیگیری اجرای برجام گفت: هرچند که فکر می کنم ترامپ خیلی هم برای برجام مشکل ساز نیست.


معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر امور خارجه عصر دوشنبه در نشست 'چالش‌های هیدروپلیتیک ایران و دیپلماسی آب' در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری سخنرانی کرد.


عراقچی در این نشست در پاسخ به سوالی در خصوص بهره گیری از ظرفیت های کنوانسیون پاریس و ظرفیت های دوره پسابرجام در بحث منابع آبی اظهار داشت: بر اساس کنوانسیون پاریس مبالغ سنگینی پیش بینی شده تا در پروژه ها خرج شود.


معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه گفت: برجام موانع را از سر راه برداشته و این که هر دستگاهی چقدر می تواند منابع را جذب کند، خودش می داند.


وی با اشاره به اینکه این طور نیست که برجام همه مشکلات را حل کند، افزود: برجام موانع را برداشته است، اما این دستگاه ها هستند که باید از فرصت ها استفاده کنند.


عراقچی همچنین در این نشست مساله آب را جهانی دانست و گفت:‌ امروز مساله آب جهانی شده است؛ این ‌ها مسوولیت ما در وزارت خارجه را سنگین می ‌کند و چه بسا ضرورت دارد نهادهایی در این زمینه برای بررسی مساله آب در وزارت خارجه و دیگر نهادها تشکیل شود.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها