رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 215721

درمان سینوزیت | روش های جدید درمان سینوزیت

درمان سینوزیت سینوزیت یکی از بیماری های است که بسیاری گریبانگیر آن هستند در این مطلب میخواهیم شما را با روش جدید درمان سینوزیت آشنا کنیم.

سینوزیت
html>

سینوزیت

به گفته کالج آلرژی ، آسم و ایمونولوژی ، یک عفونت سینوسی و بیماری شایع است که هر سال 31 میلیون نفر در ایالات متحده را مبتلا می کند. این عفونت باعث می شود که سینوس ها و معابر بینی شما ملتهب شوند و به این التهاب سینوزیت گفته می شود.

سینوس ها حفره های هوای کوچکی هستند که در پشت پیشانی ، بینی ، گونه ها و بین چشم ها قرار دارند. سینوس ها مخاط ایجاد می کنند ، که یک مایع نازک و روان است و با به دام انداختن و دور کردن میکروب ها از بدن محافظت می کند.

بعضی اوقات باکتری ها یا آلرژن ها می توانند باعث ایجاد مخاط بیش از حد شوند و این امر باعث باز شدن شکاف سینوس های شما می شود.

در صورت سرماخوردگی یا حساسیت ، مخاط بیش از حد معمول است. این ساخت مخاط می تواند ضخیم شود و باکتری ها و میکروب های دیگر را برای ایجاد در حفره سینوس شما ترغیب کند و منجر به عفونت باکتریایی یا ویروسی شود. بیشتر عفونت های سینوسی ویروسی است و طی یک یا دو هفته بدون درمان از بین می رود.

اگر علائم شما در طی 1 تا 2 هفته بهبود نیابد ، ممکن است شما یک عفونت باکتریایی داشته باشید و باید قرار ملاقات خود را با پزشک خود تعیین کنید.

‫درمان سینوزیت‬‎
سینوزیت چیست؟

انواع عفونت های سینوسی چیست؟

سینوزیت مزمن و حاد

عفونت ویروسی که در اثر سرماخوردگی ایجاد شده است می تواند باعث علائمی شود که به طور معمول بین 1 تا 2 هفته به طول می انجامد. در مورد عفونت باکتریایی ، سینوزیت حاد ممکن است تا 4 هفته به طول بیانجامد. آلرژی فصلی همچنین می تواند باعث سینوزیت حاد شود. علائم سینوزیت تحت حاد می تواند تا 3 ماه ادامه یابد. این حالت معمولاً با عفونتهای باکتریایی یا آلرژیهای فصلی بروز می کند. سینوزیت مزمن علائم سینوزیت مزمن بیش از 3 ماه ادامه دارد. آنها غالباً شدیدتر هستند. در این موارد عفونت باکتریایی مقصر است. علاوه بر این ، سینوزیت مزمن معمولاً در کنار آلرژی مداوم یا مشکلات ساختاری بینی ایجاد می شود.

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص گیاه مامیران کبیر برای سینوزیت

چه کسانی در معرض عفونت سینوس است؟

عفونت سینوسی در هر کسی می تواند ایجاد شود. با این حال ، برخی دیگر از عوامل می توانند شانس ابتلای شما را افزایش دهند ، مانند:

سپتوم بینی انحراف یافته ، هنگامی که دیواره بافتی که بین سوراخ بینی راست و چپ شما جریان دارد به طور نامنظم در یک طرف جابجا می شود
استخوان بینی (رشد استخوان در بینی)
پولیپ بینی ، معمولاً رشد غیر سرطانی در بینی است
سابقه آلرژی
سیستم ایمنی ضعیف
سیگار کشیدن
عفونت تنفسی فوقانی
فیبروز کیستیک ، وضعیتی که باعث می شود مخاط ضخیم در ریه ها و سایر آسترهای غشای مخاط ایجاد شود
عفونت دندان
سفر هواپیما ، که می تواند شما را در معرض غلظت بالای میکروب ها قرار دهد.

علائم سینوزیت
عفونت سینوزیت

علائم عفونت سینوس چیست؟

علائم سینوزیت شبیه به سرماخوردگی است و شامل موارد زیر است:

احساس بویایی کاهش یافته خستگی
تب سرفه کردن
سردرد از فشار سینوس


ممکن است تشخیص برای والدین مشکل باشد. علائم عفونت عبارتند از:

سرماخوردگی یا علائم آلرژی که در طی 14 روز بهبود نمی یابند
تب بالا (بالاتر از 102 درجه فارنهایت یا 39 درجه سانتیگراد)
مخاط ضخیم و تیره از بینی بیرون می آید
سرفه ای که بیش از 10 روز طول بکشد

علائم عفونت حاد ، تحت حاد و مزمن سینوسی مشابه است. با این وجود ، شدت و طول علائم شما متفاوت خواهد بود.

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص روغن بنفشه برای سینوزیت

چگونه عفونت سینوس تشخیص داده می شود؟

برای تشخیص عفونت سینوس ، پزشک در مورد علائم شما سؤال می کند و معاینه جسمی را انجام می دهد. ممکن است با فشار دادن انگشت بر روی سر و گونه های شما فشار و حساسیت را چک کنند. همچنین ممکن است داخل بینی شما معاینه شود تا به دنبال علائم التهاب باشید.

در بیشتر موارد ، پزشک شما می تواند عفونت سینوس را براساس علائم و نتایج یک معاینه بدنی تشخیص دهد.

با این حال ، در صورت عفونت مزمن ، پزشک ممکن است آزمایشات تصویربرداری را برای بررسی معاینه بینی و سینوسهای شما توصیه کند. این آزمایشات می توانند انسداد مخاط و هر نوع ساختار غیر طبیعی مانند پولیپ را نشان دهند.

سی تی اسکن تصویری 3 بعدی از سینوس های شما انجام می شود. MRI برای ایجاد تصاویر از ساختارهای داخلی از آهنرباهای قدرتمند استفاده می کند.

پزشک شما ممکن است از دامنه فیبروپتیک نیز استفاده کند ، این روش لامپ با نور است که از بینی شما عبور می کند. برای بررسی مستقیم راهروهای بینی و سینوسهای شما استفاده می شود. برای آزمایش کشت می توان نمونه ای را در طی آندوسکوپی بینی بدست آورد تا از نظر وجود عفونت آزمایش شود.

آزمایش آلرژی ، مواد تحریک کننده ای را که ممکن است باعث ایجاد واکنش آلرژیک شود ، شناسایی می کند. آزمایش خون می تواند بیماری هایی را مشخص کند که سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند مانند HIV و آن را کنترل می کنند.

سینوزیت و درمان

خوشبختانه در حال حاضر راه های موثری برای درمانی سینوزیت ارائه گردیده که با رعایت آنها میتوانید التهاب سینوس ها را درمان نمائید و به درمان سینوزیت بپردازید

تا جایی که میتوانید آب میل نمائید نوشیدن آب و مایعات باعث نازک شدن مخاط می گردد در نتیجه موجب آن است که سینوس ها راحت تر تخلیه گردند همچنین نوشیدن مایعات و بخار آنها باعث می گردد تا پوست هیدراته باشد.

احتقان بینی از شایع ترین علائم عفونت سینوس است. برای کمک به کاهش احساس درد در اثر سینوس ، روزی چندین بار یک دستمال مرطوب روی صورت و پیشانی خود بمالید. شستشوی نمکی بینی ممکن است به پاک کردن مخاط چسبنده و ضخیم از بینی شما کمک کند.

بخار آب

از رطوبت ساز در اتاق خواب خود استفاده کنید تا رطوبت هوا اضافه شود. دوش را روشن کنید و در را بسته در حمام بنشینید تا خود را با بخار احاطه کنید.

هنگام خواب سر خود را بالاتر بگزارید

خوابیدن به مدت طولانی در حالت کاملا افقی گرفتگی سینوس ها را افزایش می دهد سعی کنید هنگام خواب چند بالش زیر سر خود بگذارید بطوریکه سرتان بالاتر از بدنتان واقع شود این کار به تخلیه سینوس ها کمک شایانی می نماید.

داروهای ضد درد

عفونت سینوس می تواند باعث سردرد سینوسی یا فشار در پیشانی و گونه های شما شود. اگر درد دارید ، داروهای OTC مانند استامینوفن و ایبوپروفن می توانند کمک کنند.
آنتی بیوتیک ها

اگر علائم شما طی چند هفته بهبود نیابد ، احتمالاً شما یک عفونت باکتریایی دارید و باید به پزشک مراجعه کنید. ممکن است در صورت وجود علائمی که طی دو هفته بهبود نیافته باشد ، از جمله آبریزش بینی ، احتقان ، سرفه ، ادامه درد صورت یا سردرد ، تورم چشم یا تب ، ممکن است به درمان آنتی بیوتیکی نیاز داشته باشید.

در صورت دریافت آنتی بیوتیک ، بسته به دستورالعمل پزشک ، باید آن را 3 تا 14 روز مصرف کنید. مصرف داروهای خود را زودتر از دستورالعمل متوقف نکنید ، زیرا این امر می تواند عفونت باکتریایی را ماندگار کرده و احتمالاً به طور کامل برطرف نشود.

عمل جراحی

اگر سینوزیت مزمن شما با زمان و دارو بهبود نیابدجراحی برای پاکسازی سینوسها ، ترمیم یک سپتوم انحرافی یا برداشتن پولیپ ممکن است به شما کمک کند

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص آلوورا برای سینوزیت

درمان گیاهی سینوزیت

همانطور که در بالا اشاره کردیم بخور با گیاهانی مثل بابونه و اکالیپتوس بسیار کمک کننده است همچنین دمنوش کاسنی نیز میتواند سینوزیت را بهبود بخشد دمنوش کاسنی را میتوانید با یک فنجان آب جوش و ریشه گیاه کاسنی تهیه بفرمایید

مراقبت بعد از درمان سینوزیت

اگر سینوزیت شما بهبود پیدا کرد لازم است مراقبتهایی را بعد از درمان سینوزیت آن انجام دهید تا دوباره مبتلا نشوید چرا که سینوس های شما نسبت به دیگران حساس تر است و کوچکترین تحریکی باعث التهاب دوباره میشود

از جمله این مراقبت ها میتوان به پوشاندن پیشانی و بینی و گردن در سرما ، دوری از موادی که آلرژی ایجاد میکنند مثل دود سیگار ، گرده گل و... ، مراجعه ی سریع به پزشک در صورت ابتلا به سرما خوردگی و دوری از قرار گرفتن در معرض تغییرات شدید درجه حرارت اشاره کرد.

روش های درمانی برای سینوزیت


درمان سینوزیت مزمن به علت بیماری بستگی دارد. اگر آلرژی یا التهاب دندان در پشت این وجود دارد ، باید به طور خاص درمان شود.

اگر تغییرات آناتومیکی به نفع سینوزیت است ، باید در صورت امکان اصلاح شود: به عنوان مثال ، می توان یک تیغه بینی کج را با جراحی صاف کرد ، می توان مجاری باریک در سینوس ها را گشاد کرد و پولیپ های بزرگ بینی را برداشت.

شستشوی بینی و استنشاق با آب نمک همچنین می تواند در شل شدن مخاط گیر کرده در عفونت های مزمن سینوسی کمک کند.

پیشنهاد می شود بخوانید :سینوزیت را بدون دارو درمان کنید
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها