رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 227014

روسیه پیشنهاد تازه آمریکا را رد کرد

ساعت 24- روزنامه «هاآرتص» نوشت وزیر خارجه روسیه در تماس با همتای آمریکایی، پیشنهاد او را برای اتخاذ طرح آمریکا درباره مناقشات فلسطین-اسرائیل توسط گروه چهارجانبه خاورمیانه، رد کرد.

روسیه و امریکا.jpg
div style="direction: rtl;">
بعد از انتشار اخباری مبنی بر تبانی آمریکا و تشکیلات خودگردان فلسطین برای عدم وتوی قطعنامه ضد شهرک‌سازی‌های اسرائیل در شورای امنیت سازمان ملل، اکنون رسانه‌های صهیونیستی مدعی هستند روسیه مانع ارائه طرح آمریکا برای پایان درگیری‌های فلسطین با این رژیم شده است.

روزنامه «هاآرتص» ادعا می‌کند «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در تماس تلفنی با «جان کری» همتای آمریکایی خود، پیشنهاد او را درباره اینکه گروه چهارجانبه موسوم به صلح خاورمیانه طرحی را که ظهر چهارشنبه طی سخنرانی‌اش در واشنگتن حول موضوع مناقشات فلسطین-اسرائیل مطرح می‌کند در دستور کار قرار دهد؛ رد کرد.

این روزنامه می‌نویسد هنوز مشخص نیست که آیا کری پیشنهاد داده تا بعد از اتخاذ تصمیم گروه صلح خاورمیانه، قطعنامه دیگری علیه اسرائیل در شورای امنیت سازمان ملل جهت اعمال چارچوب‌های مطرح شده در سخنرانی مذکور؛ تصویب شود یا خیر.

این در حالی است که مقامات وزارت خارجه شب گذشته (سه‌شنبه) به روزنامه «نیویورک تایمز» گفتند دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا برنامه‌ای برای اقدامی جدید علیه رژیم صهیونیستی در شورای امنیت که بر پایه سخنرانی جان کری باشد، ندارد.

هاآرتص در ادامه ادعایش می‌نویسد که لاوروف در این تماس به کری تاکید کرد لازم است شرایطی برای مذاکرات مستقیم میان سران فلسطین و اسرائیل فراهم شود اما سیاست‌های داخلی آمریکا نباید به آنها تحمیل شده و درباره نفوذ آمریکا بر گروه صلح خاورمیانه و شورای امنیت هشدار داد.

این روزنامه امروز پیشتر گزارش داده بود وزیر خارجه آمریکا و «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی کاخ سفید 10 روز قبل از جلسه شورای امنیت، با هیئتی از مقامات فلسطینی (تشکیلات خودگردان) در واشنگتن دیدار کرده و به آنها وعده دادند در صورتی که لحن قطعنامه میانه‌رو و خنثی باشد، آن را وتو نخواهند کرد. (جزئیات بیشتر)

ساعات پایانی روز جمعه (3 دی) بود که شورای امنیت طی جلسه‌ای برای بررسی قطعنامه‌ای که خواستار توقف فوری شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی 1967 و «کرانه باختری» می‌شد، با 14 رای مثبت و 1 رای ممتنع (آمریکا) آن را تصویب کرد.
فارس
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها