رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 227898

مقاصد گردشگری تسخیر شده هند

ساعت 24-باز هم مهمان کهن سرزمین هندوستان هستیم. سرزمینی که در کنار بی‌شمار جاذبه‌ی تاریخی، فرهنگی و معماری تماشایی و جالب توجه، منزلگاه افسانه‌های ترسناکی است که از دل خیال و واقعیت پا به عرصه‌ی وجود گذاشته و عاشقان دنیای ترس و هیجان را به سوی خود فرا می‌خوانند.

3
هند سرزمین شگفت انگیزی است، معجونی است دلفریب که با نوای موسیقی، درخشش رنگ و البته آیین و سنن عجیب و مجذوب‌کننده‌ی خود، نگاه صنعت توریسم و گردشگری را به سوی خود جلب کرده است.

مکان‌های تسخیر شده هند

اگرچه این کشور به دلیل پیشینه‌ی تاریخی و فرهنگی خود، خواه ناخواه بهشت ایده‌آل گردشگرانی از اقصی نقاط جهان است، اما به واسطه‌ی مکان‌های عجیب و ترسناک خود گردشگری وحشت را نیز بی‌نصیب نگذاشته است. در ادامه گشت و گذار پیشین، باز هم رهسپار ترسناک‌ترین‌های این کشور خواهیم بود.

جاتینگا (Jatinga)، آسام (Assam)

خودکشی پرندگان در جاتینگای هند

این دهکده که نزدیک به ۲۵۰۰ نفر جمعیت دارد به دلیل یک پدیده‌ی عجیب و غیر قابل توضیح، اسم و رسمی به هم زده است. در واقع جهان این دهکده را با پدیده‌ی خودکشی پرندگان می‌شناسد. بسیاری از پرندگانی که در طول مهاجرت خود سری به این دهکده زدند، هرگز آنجا را ترک نکرده و بدون هیچ دلیل مشخص بر زمین افتاده و در خیابان‌ها مرده‌اند.

خودکشی پرندگان در جاتینگای هند

نکته عجیب دیگر ساعت مرگ این پرندگان است، در واقع تمامی مرگ‌ها در فاصله زمانی بین ۶ بعدازظهر تا ۹:۳۰ آن هم در شب‌های تاریک ماه‌های سپتامبر و اکتبر رخ می‌دهند.

خودکشی پرندگان در جاتینگای هند

این خودکشی گسترده فقط در یک منطقه‌ی مشخص اتفاق می‌افتد و ظاهرا هر سال و بدون هیچ وقفه‌ای تکرای می‌شود، رویدادی که بیش از یک قرن قدمت دارد. بسیاری از فرضیه‌های ارائه شده از سوی دانشمندان در صدد توضیح این پدیده‌اند.

پرندگان بدون هیچ دلیل مشخصی بعد از ورود به دهکده می‌میرند.

به عنوان مثال گفته می‌شود که پرندگان به واسطه نور جذب دهکده شده، اما بعدا توسط همان نورها گیج شده و می‌میرند. اما هنوز هیچ توضیح منطقی در دست نیست که این نوع فرضیه‌ها را صد درصد تأیید کند. آنچه که مشخص است تکرار این حوادث عجیب باعث ایجاد سؤظن در ذهن ساکنان و گردشگرانی است که با باور تسخیر شده بودن این مکان و برای رفع عطش کنجکاوی خود، سری به این منطقه می‌زنند.


شهرک سینمایی «راموجی» (Ramoji)، حیدرآباد

شهرک سینمایی راموجی

یکی از بزرگ‌ترین شهرک‌های سینمایی کشور هند، جایی که منزلگاه تعداد قابل توجهی هتل است. این هتل‌ها همیشه مسافر دارند، چرا که گزارش‌های متعددی در مورد فعالیت‌های ماواریی و پدیده‌های غیر قابل توضیح پیرامون این منطقه وجود دارند و دهان به دهان می‌چرخند.

شهرک سینمایی راموجی

شاهدان خبر از نورهایی می‌دهند که لحظه‌ای در اوج آسماننند و لحظه‌ای دیگر سقوط می‌کنند. از طرف دیگر گفته می‌شود غذاهای باقی مانده در اتاق‌ها اغلب این سو و آن سوی اتاق ریخته شده و علائم عجیبی روی آیینه‌ها مشاهده می‌شوند. ظاهرا این ارواح بیش از مردان، مجذوب خانم‌ها می‌شوند، اغلب دختران خبر از نیروهای نامرئی می‌دهند که لباس آنها را می‌کشند یا گاهی حس می‌کنند که کسی به در ضربه می‌زند یا درها از داخل قفل می‌شوند.

شهرک سینمایی راموجی

بازدید از این مکان جدا به آن دسته از گردشگرانی توصیه می‌شود که دوست دارند به جای شنیدن داستان‌های دیگران، خودشان از نزدیک این قبیل حوادث را تجربه کنند.


هتل راج کیران (Raj Kiran)، ماهاراشترا (Maharashtra)

هتل تسخیر شده راج کیران

هتلی تسخیر شده که ظاهرا در تسخیر دنیای ماورالطبیعه است. ساکنان یک اتاق خاص این هتل به ویژه ادعا کرده‌اند که اغلب ملافه از رویشان کشیده می‌شود.

هتل تسخیر شده راج کیران

هتل تسخیر شده راج کیران

از سوی دیگر بسیاری از آنها در تاریکی نیمه شب با شعاعی از نور آبی رنگی که کنار پای‌شان مشاهده کردند، از خواب بیدار می‌شوند. این اتاق در بخش کناری هتل واقع شده است، البته یک منطقه‌ی تسخیر شده دیگر بخش پذیرش هتل است که در طبقه‌ی همکف واقع شده است.


سانجای وان (Sanjay Van)، دهلی نو

جنگل سانجای وان

سانجای وان یک ناحیه جنگلی وسیع است که حدود ۱۰ کیلومتر وسعت دارد. مردم بارها خبر از رؤیت یک بانوی سفید پوش داده‌اند که خیلی ناگهانی پیش چشم‌شان ظاهر و خیلی سریع نیز ناپدید شده است.

جنگل سانجای وان

این مکان به عنوان یکی از تسخیر شده‌ترین مناطق شهر دهلی شناخته می‌شود. به بازدیدکنندگان اکیدا توصیه می‌شود که به ویژه پس از تاریکی هوا، به تنهایی در این منطقه رفت و آمد نکنند.


داوهیل (Dow Hill)، دارجلینگ (Darjeeling)

داوهیل در دارجیلینگ

تپه داو شاید یکی از مناطق پر رفت و آمد نباشد، اما بی‌شک یکی از ترسناک‌ترین نقاط کشور پهناور هند است. مدرسه داوهیل ویژه‌ی دختران به خاطر فعالیت‌های تریسناک و عجیب شناخته شده است.

داوهیل در دارجیلینگ

گزارشات متعددی از رویت اشباح و ارواح سخن به میان آورده‌اند. همچنین جنگلی که گرداگرد مدرسه واقع شده نیز ظاهرا تسخیر شده است. در حقیقت بسیاری که به بازدید این جنگل رفته یا در آن کار می‌کنند، از شبح پسری بدون سر صحبت کرده‌اند که ناگهان ظاهر و بعد غیب شده است. افسانه‌ها خبر از قتل‌های متعددی می‌دهند که ظاهرا روزی در این منطقه جنگلی رخ داده‌اند.


کاخ بریج راج باوان (Brij Raj Bhavan)، راجستان

کاخ بریج راج باوان در راجستان

قصری در منطقه‌ی کوتا که می‌بایست حتما جایی در این فهرست را به آن اختصاص داد. این قصر قدیمی که اکنون به عنوان یک هتل تاریخی و ارزشمند فعالیت می‌کند، ظاهرا توسط ارواح انگلیسی‌هایی که در شورش سال ۱۸۵۷ کشته شده‌اند، تسخیر شده است. گفته می‌شود سروان بارتون به همراه پسرانش در بخش داخلی قصر هدف گلوله‌ی شورشیان قرار گرفته و جان باختند.

کاخ بریج راج باوان در راجستان

این قصر نیز در شمار مکان‌های مرمزو و عجیب هند جای دارد. البته جالب اینکه سروان بارتون روح مردم آزاری نیست، اما ظاهرا بر اساس خلق و خوی نظامی، توجهش را معطوف نگهبانان شب کرده است. به طوری که به گفته‌ی آنها گاهی نیمه شب وقتی در انجام مسئولیت‌های خود کوتاهی کرده‌اند، دستی نامرئی به آنها سیلی زده است.

در اینجا به پایان بخش دیگری از این مجموعه مقالات رسیدیم. کشور هند دنیایی از عجایب پنهان و آشکار است و مرور شماری از آنها بی‌شک مدت زمانی طول خواهد کشید. امیدوارم در بخش بعدی این مطالب نیز همراه ما بوده و با نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازنده‌تان، ما را در ادامه‌ی مسیر همراهی کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها