رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 229015

۲۵۹ داعشی کشته شدند

ساعت 24- فرمانده کل عملیات آزادسازی موصل، در بیانیه‌ای از موفقیت‌های جدید ارتش و نیروهای امنیتی عراق در شهر موصل خبر داد.

داعش
div style="direction: rtl;">

سرلشگر «عبدالامیر رشید یارالله» در بیانیه‌ای با اعلام آزادسازی چندین منطقه در شرق موصل، از کشته شدن 259 تروریست داعشی در حملات نیروهای امنیتی و نیروی هوایی عراق در مرحله دوم آزادسازی موصل خبر داد.


به نوشته خبرگزاری المعلومه، در این بیانیه آمده است: نیروهای مبارزه با تروریسم روز گذشته توانستند محله «الصناعی» در منطقه «الکرامه» و منطقه «الصناعیه» و شرکت مرسدس، سیلوهای گندم، کارخانه آرد و یک مجتمع تجاری را آزاد کنند.

همچنین در عملیات پاکسازی مناطق از پیش آزاد شده در شرق موصل، 75 تروریست کشته شدند و نیروهای عراقی توانستند کارگاه تجهیز خودروهای انتحاری و چندین خودرو و کامیون زرهی و همچنین یک تانک «تی 72» را در اختیار بگیرند.

فرماندهی کل عملیات «قادمون یا نینوی» افزود: در محور جنوبی در شرق موصل نیز نیروهای پلیس فدرال و لشگر زرهی نهم، منطقه «المیثاق» را آزاد کردند که در جریان این عملیات هفت کامیون منهدم شد و 93 تروریست داعشی نیز در نزدیکی رود دجله کشته شدند.

طبق این بیانیه در محور شمالی نیز نیروهای امنیتی توانستند پس از بمباران مقر تروریست‌ها از سوی ائتلاف آمریکایی که به کشته شدن 11 تروریست انجامید، یک مقر پرتاب خمپاره داعش را منهدم کنند.

در ادامه نیروی هوایی عراق نیز با پنج حمله هوایی در غرب و شرق موصل و منطقه تلعفر در غرب استان نینوی و همچنین بمباران مقر تروریست‌ها در روستای «عین طلاوی» در غرب تلعفر، بیش از 80 ترویست را از پا در آورد.

مرحله دوم عملیات آزادسازی شهر موصل از پنج‌شنبه هفته گذشته پس از یک وقفه نسبی آغاز شد؛ بخش شرقی موصل دارای 65 منطقه است که تا کنون نیروهای امنیتی 50 منطقه را آزاد کرده‌اند.
فارس
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها