رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 229722

استفاده طولانی از تلفن همراه احتمال خشکی چشم را افزایش می دهد

ساعت 24- یک مطالعه نشان می دهد استفاده از تلفن همراه به مدت طولانی خطر ابتلا به خشکی چشم را افزایش می دهد.

تلفن همراه
به گزارش پایگاه اینترنتی ایندیپندنت، بیماری خشکی چشم و خستگی ناشی از استفاده از ابزارهای دیجیتالی به طور فزاینده ای افزایش یافته است.

بسیاری از افراد با وجود اطلاع از آسیب های ناشی از خیره شدن به صفحه نمایش تلفن های هوشمند، اما زمان زیادی را برای وبگردی، پرسه در شبکه های اجتماعی و یا بازی از طریق این تلفن ها صرف می کنند.

با این حال، یک مطالعه تازه در کره جنوبی نشان می دهد که در قیاس با آنچه تصور می شود، استفاده طولانی مدت از تلفن همراه آسیب بیشتری برای چشم دارد.

گزارش این تحقیق که در مجله BMC Opthalmology منتشر شد، نشان می دهد کودکانی که مدت زیادی را برای بازی، جستجو در شبکه های اجتماعی و اینترنت از طریق تلفن های هوشمند صرف می کنند، علائم ابتلا به خشکی چشم در آنها بیشتر است و در صورتی که تلفن های هوشمند یک ماه در اختیار این کودکان نباشد، این علائم کاهش می یابد.

بیماری خشکی چشم هنگامی رخ می دهد که چشم ها به اندازه کافی اشک تولید نمی کنند و در نتیجه قرمز، متورم و تحریک می شوند.

وقتی به صفحه نمایش خیره می شویم، کمتر پلک می زنیم به این معنی که لایه اشکی چشم ما خشک می شود و خطر ابتلا به خشکی چشم افزایش می یابد.

محققان برای این مطالعه وضعیت 916 کودک کره ای بین 7 الی 12 سال را بررسی کردند.
پس از معاینه چشم آنها مشخص شد که 6.6 درصد این کودکان مبتلا به خشکی چشم بودند که 97 درصد آنها به طور میانگین بیش از 3 ساعت در روز از تلفن های هوشمند استفاده می کردند.
اما 55 درصد کودکان شرکت کننده در این تحقیق روزانه تنها 37 دقیقه از تلفن هوشمند استفاده می کردند و هیچ علامتی دال بر خشکی چشم نداشتند.

مطالعات نشان می دهد که خستگی دیجیتالی چشم یا احساس ناراحتی جسمی که پس از دو ساعت کار مستمر با صفحه های نمایش دیجیتالی نمود می یابد، در بین بزرگسالان و کودکان رو به افزایش است.

محقق براساس این مطالعه توصیه می کنند که مدت استفاده از صفحه نمایش در طول روز نباید به اندازه ای باشد که به سلامت آسیب برساند؛ همچنین یک ساعت قبل از خواب و بیش از دو ساعت مستمر در طول روز نباید از صفحه نمایش هیچ دستگاهی استفاده کرد.

منبع: ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها