رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 230537

نوری مالکی : آیت الله رفسنجانی یک فرد استثنایی بود

ساعت24-نوری مالکی معاون رئیس جمهوری عراق و نخست وزیر پیشین این کشور در حاشیه مراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سفارت ایران در بغداد از وی به عنوان 'یک فرد استثنایی در یک شرایط استثنایی دریک کشور استثنایی' نام برد.

نوری مالکی
مالکی پس از نگارش متنی در گرامیداشت یاد و خاطره یار دیرین امام (ره) و رهبری در دفتر یادبود سفارت ایران ضمن اعلام این مطلب افزود: آن مرحوم در سایه رهبری امام خمینی قدس سره الشریف و مقام معظم رهبری استوانه و نماد جمهوری اسلامی و یار وفادار و مجاهدی فداکار بود.
نخست وزیر پیشین عراق از آن فقید سعید به عنوان شخصی نام برد که 'علم و آگاهی و عمل را به هم درآمیخته بود و مواضع وی در بسیاری از موارد جمهوری اسلامی ایران را از بن بست و تنگنا خارج کرد.'

به گزارش نامه نیوز، مالکی تاکید کرد: آیت الله رفسنجانی هر جا که حضور داشت به دفاع از ارزش ها و اصول و اهداف انقلاب اسلامی می پرداخت. آن فقید بزرگ به عنوان یک فرد مهم در جمهوری اسلامی مورد احترام و ستایش همه دوستان و دشمنان قرار داشت و به همین دلیل تروریست های سازمان منافقین خلق او را هدف قرار دادند همچنان رهبر معظم انقلاب و آیت الله مطهری را هدف قرار دادند.
معاون رئیس جمهوری عراق از آیت الله رفسنجانی به عنوان 'پرچمدار اسلام و جمهوری اسلامی' یاد کرد و فقدان وی را یک ' خسارت بزرگ برای یاران و همراهانش در نظام جمهوری اسلامی ایران ' دانست.

نوری مالکی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا که ' آیت الله رفسنجانی در مورد اوضاع عراق و آینده این کشور چه دیدگاهی داشت؟' گفت: آیت الله رفسنجانی در تحلیل اوضاع عراق بسیار تیزبین و نکته سنج بود و کاملا به مسائل عراق و تحولات این کشور اشراف داشت وچالش ها و موانع فراروی کشور ما را حتی بهتر از برخی از سیاست مداران ما می شناخت.

مالکی افزود: آیت الله رفسنجانی درمورد خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از عراق بسیار خوشبین بود وبر لزوم حفظ یکپارچگی وتمامیت ارضی عراق تاکید می کرد. دیدگاه های وی درمورد کشورمان کاربردی و واقع بینانه بود برخلاف بسیاری از افراد که دارای دیدگاه های مبتنی بر امید و آرزوهای واهی هستند. در میدان سیاست می بایست نگرش کاربردی داشت و امید وآرزوها راه به جایی نمی برد. آیت الله رفسنجانی چالش ها و موانع و راه های مقابله با آنها و برچیده شدن شان را به خوبی می شناخت و در عمل با مشکلات با شهامت مواجه می شد و به مقابله با چالش ها برمی خاست .
منبع: ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها