رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 230793

عادل آذر از دلیل پرداخت حقوق های نجومی پرده برداشت

ساعت24-رئیس کل دیوان محاسبات کشور در سومین همایش ملی استانداردهای حسابداری از دلایل پرداخت حقوق های نجومی سخن گفت.

زیسض321
style="text-align:justify">عادل آذر رئیس کل دیوان محاسبات کشور در سومین همایش ملی استانداردهای حسابداری بخش عمومی، اظهار داشت: بررسی‌ها از اوضاع حسابرسی کشور نشان دهنده این است که در حوزه نظارت مشکل و آسیب‌های جدی وجود دارد که موجب وقوع تخلفات مختلفی شده است.

وی تصریح کرد: نمی توان منکر نظارت دستگاه‌های ناظر شد و طبق نتیجه تحقیقات بین المللی اگر دستگاه‌های نظارتی وجود نداشتند تخلفات، انحرافات و فسادها تا 200 برابر افزایش پیدا می کرد.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با اشاره به چالش‌ها و آسیب‌های نظام حسابداری و حسابرسی در بخش عمومی بیان کرد: با توجه به تصدی‌گری دولت در اجرا، شرایط برای رانت خواری و فساد فراهم شده است.

عادل آذر هماهنگی دستگاه‌ها برای بهبود استاندارد سازی حسابرسی‌ها را الزامی دانست و گفت: کنترل‌های داخلی بطور کامل اجرایی نشده یا مدیران آنها باور ندارند و با استانداردسازی بودجه می‌توان شاهد شفافیت صورت‌های مالی و کاهش موازی کاری و هدر رفت هزینه‌ها بود.

وی با تاکید بر هم راستایی و هماهنگی دستگاه‌های نظارتی، بیان کرد: در فرمان 8 ماده‌ای رهبری بر ایفای نقش صحیح دستگاه‌ها تاکید شده است.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور عنوان کرد:‌ بسیار مطلوب بود که گزارش مشترک با امضای سه قوه برای پرونده‌ حقوق‌های نا متعارف ارائه دا می‌شد.

عادل آذر به لزوم اجرای سیستم‌های هوشمند حسابرسی اشاره کرد و بیان داشت: هوشمند سازی نظام‌های حسابداری و حسابرسی الزامی است و اگر این سیستم در سال‌های پیش شروع بکار می کرد به مدیران هشدارهای لازم در خصوص امکان بروز حقوق‌های نا متعارف ابلاغ می شد.

وی در پایان تاکید کرد: برای جلب اعتماد مردم و بهبود نظارت‌ها و حسابرسی‌ها، استقرار نظام استاندارد حسابداری بخش عمومی ضروری است.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها