رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 230902

وعده کاهش قیمت گوشت

ساعت 24- رئیس اداره تنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی استان همدان از روند کاهشی قیمت گوشت خبر داد و گفت: به‌زودی این کاهش قیمت در قصابی‌ها قابل مشاهده است.

گوشت.jpg
مهدی نجفیان درباره قیمت مرغ و گوشت اظهار کرد: در حال حاضر قیمت مرغ مناسب شده و قیمت گوشت نیز روند کاهش را در پیش گرفته و به‌زودی در قصابی‌ها کاهش قیمت‌ها نمایان می‌شود.

وی با بیان اینکه اتحادیه دامداران استان مالک میدان عرضه دام است و به‌زودی با اتحادیه قصابان تفاهم‌نامه‌ای منعقد می‌کند، افزود: در راستای این همکاری، دامی که در میدان‌بار عرضه می‌شود، به میزان نیاز بازار کشتار خواهد شد.

نجفیان خروج دام از استان را منوط به اخذ مجوز از دامپزشکی عنوان کرد و گفت: میزان کشتار در میدان‌بار متناسب با نیاز استان خواهد بود و خروج دام زنده از طریق پایانه‌ها کنترل می‌شود که با کاهش قیمت دام زنده این روند خودبخود از بین می‌رود چرا که فروش دام زنده سود چندانی نخواهد داشت.

وی همچنین قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده را 4300 تومان اعلام کرد و ادامه داد: این قیمت مربوط به خرید نقدی مرغ در میدان‌بار است که قیمت خرید عرف آن نیز تا حدود 4450 می‌رسد.

وی قیمت مرغ کشتار روز را 6200 تومان اعلام کرد و گفت: با هزینه‌های حمل‌ونقل از کشتارگاه به بازار عرضه، قیمت تمام‌شده مرغ برای مصرف‌کننده امروز به کیلویی 6700 تومان می‌رسد و در بازار عصر به تعادل قیمت 6500 تومان خواهد رسید.

نجفیان قیمت دام زنده را کیلویی 15 هزار و 500 تومان تا 16 هزار تومان عنوان کرد و افزود: قیمت‌ها به تفکیک، برای گوشت گوسفندی کیلویی 14 هزار و 500 تومان و گوشت گوساله با قیمتی در حدود 11 تا 12 هزار تومان در بازار امروز میدان‌بار خرید و فروش شد.

وی قیمت گوشت مخلوط گوسفندی برای مصرف‌کننده را 34 هزار تومان اعلام کرد و ادامه داد: قیمت عرضه گوشت گوساله نیز در بازار مصرف‌کنندگان به 31 هزار تومان رسیده است.

وی با اشاره به افزایش قیمت گوشت‌های مرغوب‌تر گفت: قیمت گوشت ران و سردست گوسفند 42 هزار تومان و گوساله 37 هزار تومان است و هرچه گوشت سفارشی‌تر خریداری شود به مراتب با قیمت بیشتری عرضه خواهد شد.

رئیس اداره تنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه نمی‌خواهیم قیمت مرغ از این میزان پایین‌تر رود، خاطرنشان کرد: کاهش بیش از 4 هزار تومان در قیمت گوشت مرغ، تولیدکنندگان مرغ زنده را دچار ضرر می‌کند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها