رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 230950

در دیدار روحانی با «عبدالله عبدالله» چه گذشت؟

ساعت 24- رئیس‌جمهور امنیت ، ثبات سیاسی و وحدت ملی را پایه های اصلی برای روند توسعه افغانستان و رفاه مردم این کشور دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی برای کمک به ملت و دولت افغانستان دریغ نخواهدکرد.

روحانی
div style="direction: rtl;">

حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان عصر چهارشنبه در دیدار «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان که برای ابراز تسلیت دولت و ملت افغانستان به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، در صدر هیاتی در تهران حضور یافته است، ابراز امیدواری کرد با تقویت ثبات سیاسی و وحدت در افغانستان، بتوان پروژه های مشترک را هر چه سریعتر اجرایی کرد.


روحانی، امنیت ، ثبات سیاسی و وحدت ملی را پایه های اصلی برای روند توسعه افغانستان و رفاه مردم این کشور دانست و تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی برای کمک به ملت و دولت افغانستان دریغ نخواهد کرد.

وی با قدردانی از تسلیت دولت و ملت افغانستان ، اظهارداشت: حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی از استوانه ها و ستون های ایران اسلامی بودند که در مسایل منطقه ای و بین المللی و از جمله در موضوع افغانستان ، پیوسته برای تقویت صلح و ثبات آن کشور تلاش می‌کردند و امیدوارم همگان بتوانیم همان مسیر و راه را در تلاش فیمابین ادامه دهیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی در کنار مردم و دولت افغانستان بوده و خواهد ماند.

روحانی با اشاره به چارچوب های مناسبی که برای توسعه همکاری های دوجانبه ترسیم شده است ، گفت: توسعه بندر چابهار و تقویت شبکه های ریلی و از جمله اتصال راه آهن ایران به هرات می تواند به توسعه همکاری‌های تهران – کابل شتاب بیشتری ببخشد.

وی در ادامه تروریسم را معضلی نه تنها برای افغانستان بلکه برای کل جهان برشمرد و بر ضرورت مقابله آن تاکید کرد.

«عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان نیز در این دیدار با ابلاغ پیام تسلیت دولت و ملت کشورش به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی شناخته شده برای مردم افغانستان است و مردم ما هرگز کمکهای ایشان بویژه در دوران سخت را فراموش نمی کنند.

رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان همچنین با ارائه گزارشی از وضعیت داخلی و روند مذاکرات صلح در کشورش اظهارداشت: ایران همواره یار دولت و مردم افغانستان بوده و دولت ما مصمم است که روابط خود را در همه عرصه ها با جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور دوست و برادر توسعه دهد.
پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها