رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 230975

پسری از سوریه رئیس جمهوری ونزوئلا می‎شود +عکس

ساعت 24- پارلمان ونزوئلا که تحت کنترل مخالفان است، دو قانون را برای برکناری مادورو از قدرت تصویب کردند تا طبق قوانین کشور، حکومت را به معاونش واگذار کند.

العیسمی
style="text-align:justify">نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد که از سمتش کناره گیری می کند و معاونش طارق العیسمی در دوره باقی مانده از ریاستش در سال های 2017 و 2018 ، عهده دار این سمت خواهد شد.


به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، پارلمان ونزوئلا که تحت کنترل مخالفان است، دو قانون را برای برکناری مادورو از قدرت تصویب کردند تا طبق قوانین کشور، حکومت را به معاونش واگذار کند.

بدین ترتیب، العیسمی 42 ساله، اولین رئیس جمهوری سوری الاصل و لبنانی است که ریاست جمهوری ونزوئلا به عنوان یکی از مهم ترین کشورهای آمریکای جنوبی را عهده خواهد شد.

مادورو در نطق تلویزیونی خود گفت: «طارق العیسمی را برای تصدی پست ریاست جمهوری در سال های 2017-2018 منصوب کردم و به جوانی و تجربه و پایبندی وشجاعت او برای این سمت افتخار می کنم».

العیسمی متولد سال 1974 در ونزوئلا از پدری از اهلی شهر السویداء در منطقه جبل الجوران معروف به نام جبل الدروز در جنوب سوریا است.

اصل و نسب مادر لبنانی وی به خانواده "مداح" باز می گردد که از طایفه "موحدین دروز" هستند که از بزرگ ترین اقلیت های مقیم ونزوئلا به شمار می روند و تعدادشان به حدود 200 هزار مهاجر سوری و لبنانی می رسد.

العیسمی به مشارکت فعال در جنبش دانشجویی و تحصیل در رشته حقوق و گرفتن تخصص در علوم جنایی معروف است، وی پس از عبور از این مراحل، وارد فعالیت سیاسی شد و از سال 1999 به یکی از قوی ترین ارکان حزب سوسیالیست یکپارچه حاکم در ونزوئلا تبدیل شد.

وی همچنین سمت های دیگری را نیز عهده دار شد که آخرین آن حاکم ایالت آراگو زادگاهش و یکی از خشونت بارترین ایالت های ونزئلا بود، افزون براینکه وزارت خانه های کشور و دادگستری درفاصله سال های 2008 تا 2012 در دوران ریاست جمهوری هوگو چاوز به وی سپرده شد.

طارق با زنی ونزوئلایی که او نیز اصالتاً سوری و دروزی بود، ازدواج کرد که حاصل این ازدواج، دو پسر به نام های الیخاندرو و سباستین بود.

منطقه آمریکای جنوبی تاکنون دو رئیس جمهوری سوری و لبنانی الاصل را به خود دیده است ؛ یکی " کارلوس منعم " رئیس جمهوری پیشین آرژانتین و دیگری " میشل تامر" رئیس جمهوری کنونی برزیل.

العالم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها