رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 230981

ابوبکر البغدادی،هدف اصلی عملیات دیرالزور بود!

ساعت 24- روزنامه "تایمز" ادعا کرد هدف اصلی عملیات ائتلاف آمریکایی ضد داعش در نزدیکی دیرالزور سوریه، دستگیری سرکرده داعش بوده است.

style="text-align:justify">این روزنامه نوشت اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد هدف اصلی عملیات هلی برن روز یکشنبه آمریکا در نزدیکی دیرالزور سوریه، دستگیری ابوبکر البغدادی سرکرده داعش بوده است.

سخنگوی پنتاگون نیز اعلام کرد که ائتلاف بین‌المللی ضد داعش توانسته است عملیاتی "موفق" علیه سرکرده های داعش در نزدیکی دیرالزور انجام دهد.

بنا بر گزارش اسکای نیوز، آمریکایی ها توانسته‌ بودند تحرکات ابوبکر البغدادی را که بسیار اندک است، هنگام خروج از شهر دیرالزور و حرکت به سوی شهر رقه رصد کنند و عملیات اخیر را نیز به همین دلیل انجام دادند.

یکی از مقام های پنتاگون اواخر دسامبر گذشته ادعا کرد که با وجود تلاش نیروهای ائتلاف بین المللی برای از میان برداشتن ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش، وی هنوز زنده است.

وزرات خارجه آمریکا دسامبر گذشته پاداش هرکس که اطلاعات منجر به دستگیری ابوبکر البغدادی را ارائه کند به 25میلیون دلار افزایش داد.

سال 2011 وزارت خارجه آمریکا رقم ده میلیون دلار را به این امر اختصاص داده بود.

البغدادی از ژوئن سال 2014 که تشکیل دولت موسوم به خلافت سوریه و عراق را اعلام کرد، تنها یک بار در یک ویدیوی منتشر شده از سوی داعش، دیده شده است که این تصویر مربوط به شهر موصل عراق بود.

العالم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها