رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 231036

روش مباحثه‌ آیت‌الله هاشمی با رهبر انقلاب در مواردی که اختلاف‌نظر داشت

ساعت24-مدیرمسوول روزنامه جمهوری اسلامی گفت: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به خاطر تلاش‌ها و مجاهدت‌هایش مظلوم‌تر از شهید بهشتی و شخصیتی فراتر از مدرس و امیرکبیر بود.

جمله‌های کلیدی اظهارات مسیح مهاجری در آیین یادبود آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در بوشهر به شرح زیر است:

‌*برخی برای هاشمی‌رفسنجانی از لقب مدرس و امیرکبیر استفاده می‌کنند ولی ایشان در واقع شخصیتی فراتر از آن دو شخصیت بزرگ داشت. در تشبیه هاشمی به امیرکبیر باید بدانیم که تلاش امیرکبیر بیشتر برای عمران و آبادانی بود، ولی هاشمی علاوه بر اینها مفسر قرآن، فقیه، عالم علم کلام و سیاستمداری جهانی بود.

*مدرس یکی از مبناهای اصلی انقلاب اسلامی بوده که تا مرز شهادت ایستادگی کرد اما تلاش‌های وی و امیرکبیر باعث از بین بردن رژیم شاهنشاهی نشد و نتوانستند نظام مردمی و مقدس جمهوری اسلامی ایجاد کنند.

*وی از شهید بهشتی نیز مظلوم‌تر بود زیرا هاشمی علاوه بر اینکه همانند شهید بهشتی، منافقان و ضدانقلاب در مقابل آنها قرار داشت یک سری افراد نیز از داخل نظام مخالف هاشمی بودند و این در حالی بود که هاشمی آنها را دوستدار خود می‌دانست.

‌ هاشمی سپاه را نور چشم خود دانسته و از مقام معظم رهبری نیز به عنوان جان و عشق خود نام برده است.

*با شناختی که از آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی دارم وی همه آنهایی را که به ناحق علیه وی مطالبی به زبان آورده‌اند را می‌بخشد ولی باید درس بگیریم و دوباره به ناحق علیه کسی صحبت نکنیم زیرا هنوز نیز از این قبیل شخصیت‌ها در کشور داریم که در اظهارنظر درمورد آنها باید دقت کافی داشته باشیم.

*هاشمی‌رفسنجانی چه در دوران ریاست‌جمهوری و چه بعد از آن در مواردی که با رهبری اختلاف نظر داشتند، ساعت‌ها با یکدیگر به مباحثه می‌نشستند و در صورتی که قانع نمی‌شد با این برهان که آیت‌الله خامنه‌ای رهبر است موضوع مورد اختلاف خود با رهبری را می‌پذیرفت و به آن عمل می‌کرد.

*با چنین رویکردی که هاشمی داشت، نمی‌توانیم ادعا کنیم که وی با رهبر معظم انقلاب زاویه داشت.
منبع:اعتماد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها