رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 232111

کاپیتان جدید استقلال کیست؟

ساعت 24- با استقلالی شدن کاپیتان تیم ملی این روزها بحث این که چه کسی بازوبند کاپیتانی این تیم را به بازو خواهد بست به اوج خود رسیده است.

اگر اتفاق خاصی نیفتد آندرانیک تیموریان امشب یا فردا قرارداد خود را با استقلال امضا می کند و حالا منصوریان در آستانه تصمیمی مهم قرار دارد، این که صراحتا بگوید کاپیتان اول تیمش کیست و بحث احتمالی که بین بازیکنان تیمش در خواهد گرفت را جمع کند. طبیعی است که اگر منصوریان بخواهد به مدت حضور در استقلال نگاه کند، مهدی رحمتی کاپیتان اولش است، اگر بخواهد به تعداد فصل های متوالی نگاه کند، باید این پارچه با ارزش را به خسرو حیدری بدهد و اگر بخواهد به سابقه ملی نگاه کند باید آندرانیک تیموریان را به عنوان کاپیتان تیمش انتخاب کند هرچند که معمولا در استقلال و پرسپولیس رسم است که بازیکنی که بیشترین سابقه بازی در آن تیم را دارد بازوبند کاپیتانی را به بازو ببندد.


چرا رحمتی شایسته کاپیتانی است؟
مهدی رحمتی از این نظر می تواند شایسته کاپیتان اولی در استقلال باشد که از لیگ پنجم برای اولین بار پیراهن این تیم را برتن کرد و از این حیث با سابقه ترین بازیکن حال حاضر استقلال است. رحمتی در لیگ پنجم و ششم در استقلال بود، بعد از آن به مس و سپاهان رفت و در لیگ یازدهم به استقلال آمد و به جز لیگ چهاردهم در سایر فصل ها دروازه بان اول آبی ها بود. رحمتی از این حیث با سابقه ترین بازیکن استقلال است و می تواند کاپیتان اول این تیم باشد.


خسرو و تعداد سال های متوالی
خسرو حیدری از این نظر می تواند کاپیتان استقلال باشد که تعداد فصل های حضورش در این تیم از 2 بازیکن دیگر بیشتر است. خسرو حیدری از لیگ هشتم به استقلال آمد و به جز لیگ دهم، در سایر فصل ها در استقلال حضور داشت و سابقه حضورش در این تیم بیشتر از رحمتی است. رحمتی 7 فصل سابقه حضور در استقلال را دارد و خسرو حیدری 8 فصل اما آنچه که مسلم است رحمتی 3 سال زودتر از خسرو حیدری به استقلال آمده است و به جز این او با حضور حیدری در بازی های این فصل تا قبل از نیمکت نشین شدن بازوبند کاپیتانی استقلال را بر بازو بست.


آندو و 2 فصل و نیم حضور در استقلال
شاید اگر منصوریان بخواهد رهبر تیم خود را در وسط زمین داشته باشد، کاپیتانی را به آندرانیک تیموریان بدهد اما از نظر سابقه تعداد سال های حضور آندو در استقلال به هیچ عنوان با رحمتی و خسرو حیدری قابل مقایسه نیست. آندو که سابقه عضویت در تیم های رده پایه استقلال را دارد، در رده بزرگسالان برای اولین بار در لیگ یازدهم به استقلال آمد و در پایان فصل از این تیم جدا شد، آندو در لیگ سیزدهم دوباره به استقلال آمد و تا پایان نیم فصل اول لیگ چهاردهم در این تیم حضور داشت. بنابراین او از نظر سابقه حضور در استقلال واجد کاپیتانی نیست ولی از نظر سابقه بازی در تیم ملی بهترین آمار را دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها