رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 244925

حساب‌شده ترین حرکت پرسپولیسیها در بازی با الوحده +عکس

ساعت24-گل سوم پرسپولیس در بازی دیشب با الوحده یک گل هماهنگ شده و تمرین شده بود.

داور بعد از اعلام خطا به سود پرسپولیس در حالی که بر سر محل خطا چانه می زند و محل استقرار توپ را مشخص می کند حواس پرسپولیسی ها جای دیگری است. اینکه چگونه از این فرصت طلایی استفاده و کار را تمام کنند. مهدی طارمی – سروش رفیعی و فرشاد احمد زاده در حال مشورت با هم هستند که چگونه از این ضربه ایستگاهی استفاده کنند. با توجه به موقعیت خطا، فرشاد احمد زاده درخواست می کند که پشت ضربه بایستد و یک ضرب توپ را روانه دروازه الوحده کند اما نگاه سروش و مهدی طارمی به فرشاد احمد زاده بیانگر این مسئله است که آنها نقشه دیگری در سر دارند. در نهایت فرشاد احمد زاده می پذیرد ضربه ایستگاهی را مستقیم نزند. سروش توپ را از آن خود کرده. مهدی طارمی هم به صورت فرشاد احمد زاده نگاه می کند. نقشه آنها تا لحظاتی بع داجرایی می شود.


سروش توپ را نرم با داخل پا چیپ می زند و مهدی طارمی که نزدیکی های تیر دو جایگیری کرده بود با سرعت به سمت عمق حرکت می کند و توپ همان جایی فرود می آید که طارمی با سروش هماهنگ کرده بود. پشت خط دفاعی بین مدافعان و دروازه. قطع توپ و گل سوم پرسپولیس و یک پیروزی وجد آور برای پرسپولیس.


این گل یک گل تمرین شده بود نه اتفاقی. بارها چنین پاس هایی را از سروش رفیعی دیده بودیم. چه در پرسپولیس و چه در تراکتورسازی. مهدی طارمی هم در بازی های این فصل بارها این چنین از تله آفساید فرار کرده است. او به هنگام ضربات ایستگاهی نطقه دور می ایستد. تنه به تنه مدافع به طوریکه مدافع تصور می کند با او حرکت می کند! اما توام با ضربه، مهدی طارمی به سمت داخل استارت می زند و تا مدافع به خود بیاید توپ را قطع می کند. طبیعی است مدافع در چنین کورس های کوتاهی جا بماند به این خاطر که سرعت مهاجم بیشتر از مدافع است. البته باید به این نکته اشاره کرد مهدی طارمی زمان حرکت را به خوبی رعایت می کند. فقطه ثانیه ای زودتر حرکت کردن به سمت فضا می تواند پرچم کمک داور را بالا ببرد.


به همان اندازه که در چنین گل هایی حرکت مهاجم و فرار از تله آفساید و قطع کردن توپ مهم است پاس هم حائز اهمیت است. میزان ضربه به توپ پاسور کمی بیشتر یا کمتر باشد یا زوایه پاس تغییر کند همه زحمات مهاجم به باد می رود که خوشبختانه در این صحنه هم سروش کارش را به خوبی انجام داد و هم مهدی طارمی.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها