رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 245359

معرفی کاندیدای اصلی بعد از جشن نوروز

خشم و پنهان کاری اصولگرایان نشانه‌های شکست است

ساعت ۲۴- در حالی که اصلاح طلبان کاندیدای اصلی خود برای انتخابات ۱۳۹۶ را چهار سال است در بوته آزمایش قرار داده‌اند و روحانی اکنون برای شهروندان چهره‌ای شناخته شده است، اصولگرایان هنوز کاندیدایی معرفی نکرده‌اند. پنهان‌کاری یا ناتوانی در نشان دادن کاندیدای اصلی، موجب شده است که شهروندان ایرانی رقیب اصولگرای روحانی را پس از نوروز ۱۳۹۶ بشناسند.

جمنا
dir="RTL" style="text-align:justify">برخی چهره‌های اصولگرایی اصرار دارند این اتفاق باید در سال ۱۳۹۶ رخ دهد که معلوم نشود عیار کاندیدا چقدر است و کمتر در معرض نقد عریان قرار گیرد. این پنهان کاری یا ناتوانی چند پیامد منفی دارد.

نخست اینکه جنگ میان چهره های گروه‌های اصولگرا را تشدید می‌کند و هر کدام از آنها طیف خود را مستحق معرفی می‌داند و به این ترتیب کار پیچیده‌تر می‌شود.

پیامد دوم عدم معرفی کاندیدای اصلی موجب می‌شود شایعه‌ها افزایش یابد و مردم با خود بگویند چگونه ممکن است فردی فقط با یک ماه تبلیغا بتواند آرای شهروندان را به دست آورد و شایعه‌ها مبنی بر اینکه شاید اصولگرایان اصولا قافیه را باخته‌اند افزایش می‌یابد.

پیامد سوم بی‌اعتمادی شهروندان به اصولگرایان با شاخص کارآمدی است. شهروندان اکنون با خود می‌گویند یک جریان سیاسی که ادعا دارد کارآمد است و ده‌ها نفر را می‌تواند برای ریاست جمهوری معرفی کند چطور نمی‌تواند به نتیجه برسد. در روزهای اخیر هر ۳ پیامد منفی در سپهر سیاست ایران دیده می‌شود.

به گزارش ساعت ۲۴، در شرایطی که سایت‌های مرتبط و زیر نظر جبهه پایداری سعید جلیلی را کاندیدای خود معرفی می‌کنند، به بقایی و نیروهای پشت او انتقاد می‌کند که هدف پنهان دارد و می‌خواهد کار کند که اتهام‌هایش پاک شود. از طرف دیگر یک عضو جبهه یکتا می‌گوید هیچ کس خود را به صورت فردی معرفی نکند چون را نمی‌آورد و...

از طرف دیگر افزایش انتقادهای تند و عریان به رییس دولت، اعضای اصلی کابینه و تحلیل‌های ساده‌انگارانه‌ای مثل اینکه شکست روحانی حتمی است و... نشان‌دهنده عصبانیت اصولگرایان است. اصولگرایان در بهمن ماه پارسال و قبل از رای‌گیری مجلس نیز همین حالت‌ها را داشتند و به زمین و زمان انتقاد می‌کردند. از طرف دیگر اصلح طلبان نیز البته انسجام کافی ندارند اما بدون تردید آنها پشت روحانی می‌ایستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها