رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 245645

توصیه‌های انتخاباتی حمیدرضا جلایی‌پور:

روحانی به مردم بگوید پرچمدار امنیت کشور با برجام است

ساعت ۲۴- حامد طیبی روزنامه‌نگار میزگردی را برای ویژه‌نامه روزنامه شرق با حمیدرضا جلایی‌پور استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تهران و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، احمد پورنجاتی از چهره‌های سیاسی ایران که هردو از سیاست‌ورزان اصلاح‌طلب به حساب می‌آیند و همچنین غلامعلی دهقان عضو شورای مرکزی حزب اعتدال وتوسعه برگزار کرده است. موضوع میزگرد تاکتیک‌های جریان مخالف حسن روحانی رییس‌جمهور مستقر در انتخابات ۱۳۹۶ است.

دکتر حمیدرضا جلایی پور استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح طلب
dir="RTL" style="text-align:justify">حمیدرضا جلایی‌پور در پاسخ به این پرسش حامد طیبی که «مخالفان روحانی چه تدارکی برای مواجهه با روحانی تدارک دیده‌اند» می‌گوید: فکر کنم آنها همچنان دنبال سازوکارهای قانونی حذف آقای روحانی فکر می‌کنند و حتی انتظار داشتند همان شرایطی که برای احمدی‌نژاد پیش آمد برای رییس‌جمهور فعلی هم اتفاق بیفتد. اما گویا به تازگی از راه یاد شده ناامید شده‌اند و امیدوارند در بررسی صلاحیت ایشان مشکل پیدا شود و در نهایت می‌خواهند او را شکست دهند و یا اینکه با کمترین رای برنده شود.

جلایی‌پور در پاسخ به این پرسش که آیا استراتژی اصلی جریان تعامل بدبین کردن مردم به اقدام‌های دولت است جواب می‌دهد: بله و می‌خواهم بگویم با کدام روش‌ها این کار را می‌خواهند انجام دهند. یکی از راه‌هایی که دنبال می‌کنند و صدا و سیما هم آنها را همراهی می‌کند دامن زدن به نارضایتی‌های اقتصادی مردم است. در این مسیر تلاش می‌کنند همه مشکلات را به دولت روحانی نسبت دهند.

حامیان روحانی اما باید کاری کنند که مردم بیشتر مشارکت کنند و الان هم نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ۷۰ درصد مردم در انتخابات شرکت خواهند کرد. اگر ۶۰ درصد مردم حاضر باشند عددی معادل ۳۰ میلیون رای می‌دهند که ۵ میلیون رای برای اصولگرایان است، ۱۰ میلیون برای برای اصلاح‌طلبان و ۱۵ میلیون رای خاکستری نیز وجود دارد که این تعداد آرا دارای اهمیت فوق‌العاده است.

مساله‌ای که مخالفان تندخوی روحانی دارند این است که روحانی دور دوم رای کمتری نسبت به دور اول بیارود و برای این هدف می‌خواهند شمار شرکت‌کنندگان کمتر باشد. ما باید به مردم یادآور شویم که در حال خروج از بحران اقتصادی هستیم.

به گزارش ساعت ۲۴، جلایی‌پور معتقد است در روزهای نزدیک به انتخابات یک جنبش اجتماعی موقتی شکل می‌گیرد و من و شما نمی‌توانیم جلوی آن را بگیریم. این جنبش اجتماعی باید حول این مساله شکل بگیرد که مسایل اقتصادی را واقع‌بینانه با مردم طرح کنیم، دروغ نگوییم اما می‌شود تبلیغاتی حرف زد. ما می‌توانیم به مردم بگوییم اگر این دولت ادامه نداشته باشد ممکن است نرخ تورم مثل ونزوئلا حتی به ۴۰۰ درصد هم برسد. باید به مردم بگوییم ما در حال بیرون آمدن از چاه هستیم. آقای روحانی باید پرچمدار امنیت باشد و می‌تواند بگوید اگر برجام اتفاق نمی‌افتاد امنیت هم نبود.

جلایی‌پور تاکید کرد در مدت باقی‌مانده دولت باید بتواند با اقشار فرودست درست صحبت کند و باید با فقرا به زبان خودشان حرف زد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها