رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 246358

علت علاقه مرحوم هاشمی رفسنجانی به امیرکبیر

ساعت 24- فاطمه هاشمی گفت: علت علاقه پدرم به امیرکبیر اقدامات ارزنده او در پیشرفت و سازندگی کشور در زمان قاجاریه است.

آیت‌الله هاشمی
فاطمه هاشمی دختر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم گرامیداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که ظهر امروز (سه‌شنبه 17 اسفند) در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، یادآورشد: اولین کتابی که در ایران و قبل از پیروزی انقلاب در راستای ظلم اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین ترجمه شد کتاب فلسطین بود که توسط آیت‌الله هاشمی به رشته تحریر درآمد.


وی ادامه داد: مرحوم پدرم قبل از انقلاب حتی به فلسطین سفر و با یاسر عرفات دیدار کرد و کمک‌هایی را نیز برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین تقدیم او کرد.

فاطمه هاشمی با اشاره به علاقه مرحوم هاشمی به امیرکبیر گفت: ایشان در همان جوانی اقدام به تالیف کتابی درباره شخصیت امیرکبیر و خدمات ارزنده او در دوره قاجار کردند.

وی ادامه داد: علت اینکه آیت‌الله هاشمی علاقه زیادی به امیرکبیر داشتند این بود که امیرکبیر در دوره قاجاریه در پیشرفت و سازندگی کشور تلاش بسیاری انجام داد و در واقع الگوی پدرم در پیاده کردن برنامه‌های سازندگی در کشور همواره شخص امیرکبیر بود.

فاطمه هاشمی در ادامه اظهار داشت: دانشگاه آزاد و مترو از اقدامات ارزنده‌ای است که پایه‌گذار آن مرحوم پدرم بود. آن هم نه در دوره ریاست جمهوری ایشان بلکه در دوره‌ای که پدرم رئیس مجلس بودند و اختیارات اجرایی بالایی نداشتند.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها