رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 247288

واعظی: کردار آیت الله هاشمی چراغ راه کشورداری است

ساعت 24- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: رفتار، کردار و عملکرد آیت الله رفسنجانی چراغ راهی است برای کسانی که می خواهند کشورداری کنند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی
«محمود واعظی» امروز(شنبه) در آیین رونمایی از تمبر یادبود آیت الله هاشمی رفسنجانی در سالن «شهید قندی» وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: صحبت درباره آیت الله رفسنجانی هم سهل است و هم ممتنع. سهل از آن رو که ایشان اقدام های زیادی برای کشور کردند و ممتنع به این سبب که نمی توان شخصیت ایشان را درست معرفی کرد.

عضو هیات دولت تاکید کرد شخصیت آیت الله رفسنجانی در آینده بیشتر روشن می شود و گفت: ایشان برای کشور سختی کشیدند و قدردانی مردم، وی را عزیزتر کرد.

** محسن هاشمی: آیت الله رفسجانی زندانی پیش از انقلاب و ایثارگر پس از انقلاب بود


فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد آیت الله رفسنجانی در طول عمر خود دست از تلاش برای رفاه مردم ایران برنداشت و گفت: ایشان را می توان در یک کلام زندانی پیش از انقلاب و ایثارگر پس از انقلاب نامید.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محسن هاشمی رفسنجانی» در این مراسم ادامه داد: آیت الله رفسجانی در کنار دینداری، همواره به توسعه ایران و رفاه مردم توجه داشت.


وی افزود: آیت الله رفسنجانی در عین نگرانی برای مردم، به دنبال توسعه کشور بودند؛ به گونه ای که بحث آموزش، آموزش عالی و ورزش همگانی برای افزایش رفاه مردم مورد توجه ایشان بود.


محسن هاشمی رفسنجانی به توجه آیت الله هاشمی به توسعه زیرساخت های مخابرات اشاره کرد و از تاکید وی بر افزایش ضریب نفوذ تلفن سخن گفت.


به گفته وی، آیت الله رفسنجانی در بعد دینداری از زمان ورود به حوزه در پی تهیه کلیدی برای قرآن بود و در زمان زندان این کار را دنبال می کرد.


پسر آیت الله رفسنجانی ادامه داد: نتیجه این فعالیت ها به تدوین 22 دفترچه فیش قرآنی منجر شد که در نهایت 50 مجلد تفسیر قرآن از ایشان به یادگار ماند.


به گفته وی، آیت الله هاشمی رفسنجانی انسانی آینده نگر بود و بر این اساس تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی را در دستور کار خود قرار داد.


محسن رفسنجانی از توجه پدر خود به توسعه مترو سخن گفت و افزود: ایشان همواره دغدغه توسعه ایران را داشت.

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نوزدهم دی ماه به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش تهران درگذشت.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها