رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 247317

تهران بارانی میشود

ساعت 24- مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز شنبه در استان های خوزستان، ایلام و کرمانشاه و همزمان در عراق، کویت و شمال شرق عربستان وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود، گفت: موج بارشی طی دو روز آینده برخی نقاط کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.

بارش باران
احد وظیفه با اشاره به وضعیت جوی امروز کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی و خروجی مدل ها ، امروز (شنبه 21 اسفند)، در استان های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، به تدریج سواحل غربی و مرکزی خزر، دامنه های زاگرس مرکزی و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی رگبار باران، رعد و برق ، وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد بارش تگرگ و در نقاط کوهستانی و سردسیر بارش برف پیش بینی می شود.


وی افزود: امروز شدت بارش در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، کرمانشاه، کردستان، زنجان، شمال و شرق خوزستان، جنوب ایلام و جنوب آذربایجان های غربی و شرقی است.

مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: امروز در استان های خوزستان، ایلام و کرمانشاه و همزمان در عراق، کویت و شمال شرق عربستان وزش باد شدید پیش بینی می شود که سبب ایجاد گرد و خاک در برخی مناطق این استان ها خواهد شد، همچنین امشب وزش باد شدید در گیلان و اردبیل پیش بینی می شود.

به گفته وظیفه، سامانه بارشی روز یکشنبه 22 اسفند، سبب بارش پراکنده در برخی نقاط شمال شرق، شرق و دامنه های البرز مرکزی و شرقی خواهد شد و سپس از کشور خارج می شود.

وی اظهار کرد: روز دوشنبه 23 اسفند، مجددا موج بارشی دیگری نیمه غربی و به تدریج نواحی مرکزی و دامنه های جنوبی البرز را تحت تاثیر قرار خواهد داد و سبب رگبار باران، رعد و برق و وزش باد خواهد شد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت جوی استان تهران در روزهای آینده گفت: آسمان تهران در روز یکشنبه 22 اسفند، نیمه ابری، بارش پراکنده، وزش باد، به تدریج کاهش ابر، گاهی وزش باد شدید 15 و 4 درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه 23 اسفند، کمی ابری، گاهی وزش باد، در بعدازظهر ابری، به تدریج بارش باران، گاهی رعد و برق با بیشینه و کمینه دمای 17 و 6 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

همچنین سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه ای نسبت به آبگرفتگی معابر هشدار داده است. در این اخطاریه آمده:

پیرو اطلاعیه شماره 137 چهارشنبه مورخ 18 اسفندماه از امروز تا ظهر فردا در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال و شرق خوزستان،جنوب ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان، زنجان، جنوب آذربایجان غربی و جنوب آذربایجان شرقی بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر پیش بینی می شود. همچنین با توجه به افزایش نسبی دمای هوا طی روزهای اخیر و با بارش باران طی مدت یاد شده پتانسیل ذوب برف در مناطق کوهستانی افزاش یافته و انتظار می رود سبب تقویت روان آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها به ویژه در کردستان، کرمانشاه، لرستان، جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، زنجان، همدان، قزوین، البرز و تهران شود. از این رو توصیه می شود جهت جلوگیری از خسارات احتمالی تمهیدات لازم بکار گرفته شود

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها