رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 253297

سرمایه‌گذاری ۱.۳۳ میلیارد دلاری تویوتا در کارخانه کنتاکی

ساعت24-تویوتا موتور در راستای برنامه سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در آمریکا در ۵ سال آینده، ۱.۳۳ میلیارد دلار در کارخانه‌اش واقع در کنتاکی صرف می‌کند.

32ضصییسش
سرمایه‌گذاری در این کارخانه که بزرگترین سرمایه‌گذاری تویوتا به شمار می‌رود، در شرایط ابهام نسبت به سیاست‌های تجاری دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا صورت می‌گیرد که ممکن است بر برخی از برنامه‌های سرمایه‌گذاری این خودروساز ژاپنی تاثیر منفی داشته باشد.

ترامپ اوایل سال میلادی جاری از تویوتا به دلیل سرمایه‌گذاری‌های سنگینی که برای تولید خودروهای کورولا در مکزیک و صادرات آنها به بازار آمریکا انجام داده است، انتقاد کرده بود.

تویوتا مانند سایر خودروسازان شامل فیات کرایسلر اتوموبیل، هوندا موتور و دایملر از زمان به قدرت رسیدن ترامپ، سرمایه‌گذاری‌هایی را در آمریکا اعلام کرده است.

حتی خودروسازان آمریکایی شامل فورد موتور و جنرال موتورز برنامه‌هایی را برای هزینه بیشتر در تولید داخلی اعلام کرده‌اند.

تویوتا اعلام کرده این سرمایه‌گذاری به پروسه تولید جدید این شرکت که فضای تولید انعطاف‌پذیری ایجاد می‌کند، کمک خواهد کرد و در نتیجه به تولید خودروهای بهتر و پاسخ سریع‌تر به مشتریان کمک می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، کارخانه کنتاکی حدود ۸۲۰۰ کارگر دارد و تویوتا اخیرا در آستانه عرضه مدل جدید کمری، شمار کارگران را ۷۰۰ نفر افزایش داده است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها