رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 254338

ساعت ۲۴ گزارش می‌دهد

جهنم و بهشت اقتصاد ایران در نبرد دوازدهم

ساعت ۲۴- در حالی که مردان دولت حسن روحانی با استناد به آمار و ارقامی مثل کاهش نرخ تورم، افزایش سرمایه‌گذاری در نفت و گاز، افزایش تولید و صادرات نفت و احتمال افزایش پرداخت یارانه نقدی به گروه‌های کم‌درآمد می‌خواهند اقتصاد ایران را بهشتی نشان دهند، اما مخالفان با استناد به آمارهای دیگر اقتصاد را جهنمی نشان می‌دهند. محمد باقر قالیباف چهره شخاص اصولگرایان می‌گوید فقط ۴ درصد مردم ایران از این وضع رضایت دارند.

روحاني و قاليباف
dir="RTL" style="text-align:justify">جبهه نامتحد ضداصلاحات هر چه به روزهای انتخابات دوازدهم نزدیک می‌شویم بر شدت و شمار انتقادهای غیرکارشناسی از وضع کشور می‌افزاید. روزی نیست که یکی از ده‌ها کاندیدای این جبهه، ایران را جهنم نشان ندهد و کاستی‌ها و کژی‌های روی هم انباشت شده دهه‌های سپری شده را بر دوش دولت حسن روحانی نیندازند. یک کاندیدا می‌گوید برای نجات ایران آمده است، کاندیدای دیگری از اینکه رییس دولت فعلی درکی از مدیریت ندارد سخن می‌گوید و آن یکی می‌گوید که اقتصاد نابود شده است و فساد سیستماتیک وجود دارد و... انگار حالا نوبت جهنم‌سازی از شرایط و روزگار ایران فرا رسیده و هیچ چیزی نمی‌تواند جلوی این جهنم‌سازی را بگیرد.

پس از پروسه ناامیدسازی از بهتر شدن روز و روزگار که از شروع کار دولت روحانی شروع شد و به بیهوده‌سازی رسید، گویا حالا بهترین استراتژی از سوی جبهه نامتحد ضد اصلاحات تشخیص داده شده است. برخی چهره‌های شناخته شده طیف تندخوی این جبهه گونه‌ای سخن می‌گویند که اگر نام گوینده آن را برداریم هیچ تفاوتی با مخالفان سرسخت خارجی این مرز و بوم دارند و تاییدکننده حرف آنها به حساب می‌آیند.

واقعیت این است که اقتصاد ایران اندازه مشخصی دارد و قطار آن از چندین دهه پیش روی یک ریل نه چندان نیرومند حرکت می‌کند. رشد ناکافی تولید ناخالص داخلی،‌ نرخ تورم دو رقمی که بسیار بالاتر از نرخ تورم جهانی قرار دارد، نرخ بیکاری آزاردهنده جوانان ایرانی، نرخ نازل سرمایه‌گذاری، اتکای درآمدهای ارزی به نفت و فرآوردهای آن و... از ویژگی‌های جدایی‌ناپذیر اقتصاد ایران به حساب می‌آید که دست‌پخت همه جناح‌های سیاسی است که به ویژه پس از جنگ عراق علیه ایران قوه قانونگذاری و قوه مجریه را دراختیار داشته و دارند. این جهنم‌سازی از اقتصاد ایران بدون تردید شعله‌هایش بلندتر از آن چیزی است که آتش‌افروزان برپا می‌کنند و به گمانشان فقط دولت را می‌سوزاند.

به گزارش ساعت ۲۴، با توجه به فرضیه‌های گوناگون از نتایج انتخابات که یکی از احتمال‌های ضعیف پیروزی جناح و جبهه ضد اصلاحات است، آیا جهنم‌سازان می‌توانند شعله‌ها را خاموش و به شهروندان بگویند که حالا ما چه خواهیم کرد؟ واقعیت اقتصاد ایران همین است که دیده می‌شود و برای عبور از این شرایط دشوار باید پول و سرمایه به کشور و به اقتصاد تزریق شود که شهروندان بی‌پناه ایران روزگارشان بدتر از چیزی که هست نشود. کاندیداهایی که بدون توجه به آینده این سرزمین و برای به دست آوردن محبوبیت می‌خواهند دولت فعلی را بر زمین بزنند یادشان باشد در فردای انتخابات باید پاسخگو باشند.

حجم انبوه مطالبات غیرواقعی از این دولت بدون تردید در همین جا نمی‌ماند و انتظارات به سوهایی می‌رود که شاید برای جهنم‌سازان دردسر واقعی درست کند. سیاست خارجی که پرچمداران متعدد دارد، سیاست داخلی که هیچ حد و مرزی از مدارا در آن دیده نمی‌شود، اخلاق سست و بی‌پایه‌ای که جهنم می‌سازد نمی‌توان این دردها را درمان کند. انتخابات با این هدف برگزار می‌شود که کارآمدترین از سوی شهروندان برای اداره اقتصاد برگزیده شوند، نه اینکه ضعیف‌ترین‌ها و جهنم‌سازان از پلکان قدرت بالا روند و آن کنند که دولت‌های نهم و دهم کردند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها