رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 255799

اسد: بازداشت ابوبکر بغدادی شایعه است

ساعت 24- رئیس جمهور سوریه اخبار منتشر شده مبنی بر بازداشت ابوبکر بغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش را تکذیب کرد.

اسد
style="text-align:justify">بشار اسد در در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری اسپوتنیک در پاسخ به سوالی مبنی بر این که نیروهای روسی و سوری، ابوبکر بغدادی، خلیفه خودخوانده داعش را در مناطق مرزی بین عراق و سوریه دستگیر کرده اند گفت: خیر، این اخبار صحیح نیست.

پیش از این برخی رسانه ها اعلام کرده بودند نیروهای سوری، بغدادی را نزدیک مرز سوریه و عراق بازداشت کرده اند.

اما اسد در این باره گفت: اخبار منتشر شده در این باره به هیچ وجه صحیح نیست. مناطق مرزی سوریه و عراق تاکنون تحت سیطره گروه تروریستی داعش قرار دارد و تحت کنترل نیروهای سوری یا روس و یا حتی غربی ها و آمریکایی ها و هیچ طرف دیگری نیست. عناصر داعش به تنهایی بر این مناطق مرزی سیطره دارند، بنابراین البغدادی در این منطقه در امان است.

ممانعت آمریکا از تحقیق درباره حادثه خان شیخون

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: غرب و آمریکا از بیم برملا شدن داستان ساختگی و دروغین آن ها درباره ماجرای خان شیخون از ورود هرگونه گروه تحقیق به سوریه برای تحقیق درباره این حادثه جلوگیری کردند.

بشار اسد گفت: ما نامه رسمی برای سازمان ملل متحد فرستادیم و از این سازمان درخواست کردیم گروهی را برای تحقیق درباره حادثه خان شیخون اعزام کند. طبعا سازمان ملل متحد تاکنون هیچ هیئت تحقیقی را به سوریه اعزام نکرده است، زیرا غرب و آمریکا از ورود آن جلوگیری کردند و اگر چنین گروه تحقیق وارد سوریه شود درخواهد یافت همه ادعاها و روایت های غربی ها و آمریکا درباره حادثه خان شیخون و به تبع آن حمله به فرودگاه الشعیران ساختگی و دروغین بوده است. به همین علت هیچ گروهی اعزام نشد.

اسد افزود: من معتقدم تنها تماس و رایزنی که اکنون درباره اعزام گروه تحقیق به سوریه صورت می گیرد بین روسیه و برخی دیگر از کشورها است و ما تا این لحظه هیچ اخبار مثبتی درباره ورود هیچ گروهی دریافت نکرده ایم.

العالم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها