رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 255841

دادستان کل آمریکا: زندانی کردن «آسانژ» از اولویت‌های ایالات متحده است

ساعت24-دادستان کل آمریکا می‌گوید بازداشت موسس وبگاه افشاگر «ویکی لیکس» از اولویت‌های مقامات این کشور است.

کهربا
laquo;جف سشنز» دادستان کل آمریکا اعلام کرد بازداشت «جولیان آسانژ»، مؤسس وبگاه افشاگر «ویکی لیکس» از اولویت های مقامات ایالات متحده است.

براساس گزارش رسانه های آمریکایی، دادستان های ایالات متحده در حال آمادگی برای درنظرگرفتن قرار بازداشت برای جولیان آسانژ هستند.

جف سشنز در این رابطه گفت: «ما فعالیت های خود را در این رابطه (قرار بازداشت آسانژ) افزایش داده ایم. ما از شمار افشاگری هایی که صورت گرفته شوکه شده ایم. پس این موضوع در اولویت قرار دارد. ما در حال تلاش هستیم تا افرادی را روانه زندان کنیم.»

ویکی لیکس در طول سال های اخیر به خاطر انتشار اسناد محرمانه درباره فعالیت های پشت پرده دولت آمریکا مورد توجه قرار گرفته است.

افشاگری ماه گذشته ویکلی لیکس در انتشار نزدیک به 8000 سند درباره ابزارهای جاسوسی سایبری سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» در ورود به رایانه‌ها، گوشی های تلفن همراه و حتی تلوزیون های هوشمند بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشت.

آسانژ که در سال 2010 توسط دولت سوئد و به دلیل اتهامات «جنسی» تحت تعقیب قرار دارد از بیم استرداد به آمریکا برای فعالیت هایش در ویکی لیکس، از سال 2012 در سفارت اکوادور در لندن حضور دارد و همچنین خواستار مصنویت سیاسی شده است.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها