رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 255858

قول نوبخت برای حذف عوارض گندله و سنگ‌آهن

ساعت24-نایب رئیس انجمن سنگ آهن از مذاکرات این انجمن با رئیس سازمان برنامه و بودجه جهت حل مشکل عوارض سنگ‌آهن و گندله خبر داد که با قول مساعد رئیس این سازمان همراه بود.

کهربا
بهرام شکوری با اشاره به وضعیت سنگ‌آهن در ماه‌های اخیر گفت: همان‌طور که از آمار مشخص است در چند سال گذشته قیمت کامودیتی کاهش یافته که در تمام حوزه‌های معدنی بوده، اما از اوایل سال گذشته شاهد رشد آرام قیمت سنگ‌آهن و کنسانتره بودیم که به نظر می‌رسد این روند در سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ ادامه داشته باشد و ما را نسبت به آینده امیدوار نگه دارد.

وی ادامه داد: شاید در برخی مواقع موضوع کاهش قیمت‌هایی را داشته باشیم، ولی در کل چشم‌اندازی که از آینده سنگ‌آهن به دست آمده، چشم‌انداز روشنی است.

نایب رئیس انجمن سنگ آهن در ادامه با اشاره به برخی زمانبندی‌های اشتباه در تولید و توسعه واحدهای معدنی گفت: متاسفانه ما در ایران افرادی هستیم که عادت داریم در زمان رکود تولید را متوقف کنیم و در زمان رونق کلنگ‌زنی کنیم که این عموما به سود منجر نمی‌شود، ولی در حوزه سنگ‌آهن مجموعه ما از جمله مجموعه‌هایی بود که کلنگ‌های خود را در رکود زد و سرمایه‌های لازم را تزریق کرد که در نهایت امروز در حال بهره‌مندی از سود آن هستیم و این نکته باید روشن شود که به هر حال آینده دنیا، آینده مواد معدنی است و باید زمانبندی و سرمایه‌گذاری درست روی آن انجام شود.

شکوری در ادامه با اشاره به موضوع حذف افزایش تعرفه‌ها در سال ۱۳۹۶ اظهار کرد: به هر حال حذف تعرفه‌ها می‌تواند به نفع مواد معدنی باشد، اما در حوزه دیگر در موضوع عوارض هفته گذشته با محمدباقر نوبخت – رئیس سازمان برنامه و بودجه - جلسه‌ای داشتیم که بسیار خوب و کارشناسی برگزار شد و از ایشان خواستیم تا از عوارض بر روی برخی محصولات معدنی را کاهش یا حذف کند، چرا که می‌تواند به حوزه تولید صدمه وارد کند.

وی افزود: بعد از استدلال‌هایی که انجام شد و مشکلات به شکل منطقی مطرح شد، ایشان نیز قانع شدند و قول دادند که موضوع حذف عوارض سنگ آهن و کنسانتره را به شورای اقتصاد دولت ببرد و تایید آن را دریافت کند.

انتهای پیام

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها