رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 256995

روسیه آمریکا را از طرح مسائل غیرهسته ای در مباحث برجام برحذر داشت

هشدار روسیه به امریکا در مورد برجام

ساعت 24-یک مقام وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به آغاز نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، ضمن بر حذر داشتن آمریکا از طرح مسائل غیرهسته ای در مباحث مربوط به این توافق، هشدار داد که هر اقدام احتمالی ضدبرجامی می تواند برای این توافق عالی زیان بار باشد.

برجام
به گزارش ایرنا، هفتمین نشست کمیسیون مشترک برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) با حضور نمایندگان ایران و اتحادیه اروپا امروز (سه شنبه) در وین پایتخت اتریش آغاز شد.

روزنامه کامرسانت چاپ مسکو به نقل از مقام وزارت خارجه روسیه بدون ذکر نام نوشت: واشنگتن با وجود لحن تند مقام های آمریکا از برجام خارج نمی شود و به احتمال زیاد مفاد این توافق بین المللی را اجرا و رعایت خواهد کرد.
یک مقام دیگر بلندپایه وزارت خارجه روسیه هم به روزنامه کامرسانت گفت که مسکو نگران است، طرح مباحث غیرهسته ای علیه ایران، (ادعاهای حمایت از تروریسم و مداخله در سوریه و عراق) تلاش های میانجیگران بین المللی برای اجرای برجام از جمله کمیسیون مشترک را هدر دهد.
کامرسانت بدون اشاره به نام مقام وزارت خارجه روسیه افزوده است: اینگونه اقدام ها می تواند، توازن شکننده در کمیسیون مشترک برجام را برهم زند، خطر توقف فعالیت آن را در پی داشته باشد و سبب شود که این نهاد دستیابی به پیشرفت را به میدان وارد آوردن ایرادهای متقابل تبدیل کند.
دیپلمات ارشد روس همچنین هشدار داد که اقدام احتمالی آمریکا برای تحریم بیشتر، ممکن است توافق برجام را تهدید کند.
وی افزود: برجام یک توافق عالی و نمونه ای نادر و کمیاب از مذاکرات موفق و نه دیپلماسی مبتنی بر زور است و اگر آمریکا سبب شکست آن شود، از نظر ثبات بین المللی خطرناک است.
روسیه، اتحادیه اروپا و چین تاکنون بارها با اعلام مخالفت در برابر آمریکا، حمایت خود را از برجام و رد هرگونه اقدام و مانع تراشی برای اجرای آن اعلام و بر لزوم تعهد عملی و پایدار همه طرف ها در باره این پیمان تاکید کرده اند.
ولادیمیر ورونکوف نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین المللی در وین نیز 31 فروردین ماه اعلام کرد که انصراف از برجام تهدید کننده ثبات جهانی است.
وی تاکید کرد: برجام بر توافقی فراگیر پایدار شده و با توجه به موافقت تمامی طرف ها به دست آمده است و نابودی چنین ساز و کاری ثبات منطقه ای را تقویت نخواهد کرد.
نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین المللی در وین همچنین بر تداوم پشتیبانی این کشور از برجام تاکید کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها