رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 260395

در دیدار ظریف با معاون وزیر خارجه نروژ چه گذشت؟

ساعت 24- وزیر امور خارجه آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ترسیم یک نقشه راه به منظور گسترش همکاریهای دوجانبه با نروژ با تاکید بر احترام متقابل را اعلام کرد.

جواد ظریف.jpg
استرومن، معاون وزیر امور خارجه نروژ بعد از ظهر امروز (دوشنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای گفتگو و تبادل نظر کرد.

در این دیدار ظریف با اشاره به روابط کنونی دو کشور به فرصت های موجود برای توسعه همکاریها بویژه در بخش هایی همچون نفت و گاز اشاره کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن رو به جلو توصیف کردن روابط دو کشور در بخش های سیاسی و اقتصادی خواستار گسترش آن در بخش های دیگری همچون فرهنگی و پارلمانی شد.

وزیر امور خارجه همچنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ترسیم یک نقشه راه به منظور گسترش همکاریهای دوجانبه با نروژ با تاکید بر احترام متقابل را یادآور شد.

در موضوعات منطقه ای، وزیر امور خارجه کشورمان از تروریسم بویژه گروه داعش به عنوان عمده ترین تهدید منطقه ای یاد کرد و لزوم‌ مبارزه و همکاری برای دفع خطر تروریسم‌ و افراطی گری را یادآور شد.

معاون وزیر امور خارجه نروژ نیز با اشاره به تعهد اروپا برای اجرای توافق برجام افزود: اروپا از اجرای این توافق حمایت به عمل می آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود همکاری در بخش دریایی را از دیگر زمینه های مورد علاقه نروژ برای همکاری با کشورمان اعلام کرد.

استرومن همچنین با اشاره به وجود بیش از سه میلیون پناهنده افغان در جمهوری اسلامی ایران از میزبانی و تلاشهای صورت گرفته از سوی کشورمان در قبال پناهندگان افغان تشکر و قدردانی به عمل کرد.

وی تروریسم و افراط گرایی را از جمله معضلات و نگرانی های موجود در منطقه برشمرد و افزود: منافع مشترکی در قبال مبارزه علیه گروه های تروریستی همچون داعش بین ما وجود دارد.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها