رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 261639

شریعتمداری: تقلب فقط دستکاری در آراء نیست/شورای نگهبان کاندیدای دروغگو را رد صلاحیت کند

ساعت 24- فارس نوشت: مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: وقتی ادعا می‌شود در تولید گندم خودکفا شده‌ایم و در همان حال آمار رسمی گمرک تاکید می‌کند یک‌میلیون و چند صد هزار تن گندم وارد کرده‌ایم و «ازدست‌داده‌ها» را «دستاورد» جا می‌زنند مصداق صریح تقلب رای دزدی است.

حسین شریعتمداری
حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان اظهار داشت: بسیاری از ادعاها و اتهاماتی که در جریان مناظره نامزدها مطرح شد، دروغ‌های شاخ‌دار است و شورای نگهبان وظیفه دارد درباره آن از نامزدها توضیح بخواهد و درصورتی‌که دروغ بودن آن‌ها به اثبات رسید صلاحیت نامزد دروغ‌گو را برای همیشه رد کند.


مدیرمسئول کیهان گفت: تقلب در انتخابات فقط از نوع دست‌کاری در آراء نیست که خوشبختانه این‌گونه تقلب در ساختار نظام ناممکن است بلکه گندم نمائی و جو فروشی هم تقلب است و نامزدهایی که در مناظره تلویزیونی با دروغ‌گوئی و پشت‌هم‌اندازی چهره واقعی خود را از مردم پنهان می‌کنند نیز دست به تقلب زده و شایستگی لازم برای انتخاب شدن را ازدست‌داده‌اند.

شریعتمداری ادامه داد: ازآنجاکه رأی مردم حق‌الناس است بی‌توجهی به دروغ‌گوئی‌های نامزدها برای جلب آراء نیز دزدی آراء بوده و تقلبی بزرگ است.

وی افزود: مثلاً وقتی ادعا می‌شود در تولید گندم خودکفا شده‌ایم و در همان حال آمار رسمی گمرک تأکید می‌کند یک‌میلیون و چند صد هزار تن گندم وارد کرده‌ایم و یا رشد اقتصادی کشور را برخلاف آمار رسمی بالا نشان می‌دهند یا ازدست‌داده‌ها را دستاورد جا می‌زنند و ده‌ها دروغ دیگر که به مردم تحویل داده‌اند مصداق صریح تقلب رأی دزدی است.

مدیرمسئول کیهان تصریح کرد: نمی‌توان از مردم انتظار داشت که به این دروغ‌ها پی ببرند بلکه وظیفه شورای نگهبان است که مردم را تنها نگذارد و اجازه ندهد برخی از نامزدها با این‌گونه تقلب‌ها خود را به مردم و نظام تحمیل کنند.

شریعتمداری در پایان اظهار داشت: نمونه‌های زیادی از این دروغ‌های شاخ‌دار در مناظره نامزدها مطرح‌شده و متأسفانه با سکوت شورای نگهبان به خورد مردم داده‌شده است، مناظره بازار مکاره نیست که قورباغه را رنگ کنند و به‌جای قناری بفروشند.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها